ביום רביעי האחרון נפגשתי עם רן וולף מנכ"ל הנמל המתחדש ביפו, כדי לקבל ממנו דיווח עדכני על עבודות השדרוג במקום, מצב הדייגים ומצב הדגה בנמל.
רן וולף וזיינב הדייג יש לומר שלמנכ"ל הנוכחי רקורד מרשים בעשייה. על פי שיעורי הבית שהכנתי, רן וולף הוא זה ששדרג את נמל תל אביב והביא אותו לאן שהוא נמצא כיום.
כנראה שלא סתם רון חולדאי בחר בו והביאו הלומה. לכן גם רף הציפיות ממנו גבוה.
כולם מחכים לתנופה שתבוא כנראה בחודשי האביב והקיץ הקרובים עת יסתיימו העבודות בהאנגר 1.
צריך להבין שהרבה כסף מושקע בנמל. מדברים על 100 מיליון ₪ ובעירייה בהחלט מצפים להתחיל לראות החזרים על ההשקעה הגדולה.
כולם היו בטוחים שהמשקל, שלא פעל מזה עשרות בשנים, לעולם לא יפעל שוב, מה עוד שהונחו עליו לאורך השנים מספר שכבות אספלט.
מה רבה היתה ההפתעה לאחר שגירדו את שכבות האספלט ומצאו שהמשקל, שנבנה על ידי חברה בריטית, עובד כאילו השנים הארוכות נתקעו במקומן. |
לגבי העבודות, הבנתי שלמרות העיכוב שחל כתוצאה מהנפילה של חברת "שטאנג", העירייה, המישלמה והנהלת הנמל הצליחו להתארגן יחסית במהירות וקבוצה חלופית כבר רצה קדימה עם העבודות.
לגבי הדגה בנמל המנכ"ל סיפר שמצבה מאוד קשה.
לדבריו, יותר ויותר דייגים פורשים מהמקצוע עקב דלות הדגה.
רן סיפר על מדינות כמו תורכיה, שם המצב כה רע שהמדינה משלמת פיצויים לדייגים בעלי סירות גדולות ומשמידה את הספינות שלהם, בגלל החשש מהיעלמות הדגה .
המשקל המשוחזר לאחר השיחה עם המנכ"ל ערכתי סיור מקיף בחברתו בנמל ובין היתר הראה לי רן את אחת האטרקציות היפות שהנהלת הנמל מכינה לקהל הרחב לקראת הפתיחה המחודשת של הנמל.
המשקל האותנטי בכניסה לנמל, עליו שקלו במשך שנים לפני הקמת המדינה, חזר לפעול ונשאר כמו שהוא.
רן סיפר שכולם היו בטוחים שהמשקל, שלא פעל מזה עשרות בשנים, לעולם לא יפעל שוב, מה עוד שהונחו עליו לאורך השנים מספר שכבות אספלט.
מה רבה היתה ההפתעה לאחר שגירדו את שכבות האספלט ומצאו שהמשקל, שנבנה על ידי חברה בריטית, עובד כאילו השנים הארוכות נתקעו במקומן.
כמובן שחיברו לו מד אלקטרוני. האמת שהוא נראה מצוין ואותנטי.
לאחר תום הסיור וכדי לאזן את הדיווח שקיבלתי מהמנכ"ל, פגשתי בקבוצת דייגים וביקשתי לשמוע אם ניתן לעזור בכל דרך לשיפור מצבם.
מועצת גדולי הדייגים הם הפנו את תשומת ליבי למספר בקשות שכללו בין היתר:
- בקשה לבניית שירותים ומקלחות בהאנגר בו הם יושבים זמנית.
- בקשה להקמת נקודת תדלוק סולר במתחם הנמל, כדי להקל על הדייגים את החיפוש אחר תחנות תדלוק מרוחקות בלילה.
- בקשה לאפשר לדייגים מכירת דגים בשיטת הדלאל (סוג של מכירה ישירה לצרכן בנוסח מכירה פומבית).
- בקשה להתקין תקרה פנימית זמנית מעל המקום בו הם נמצאים, עקב נפילות של פח חלוד עליהם.
|