ישיבה סוערת נערכה השבוע בעיריית תל אביב בדבר התיקונים שדורשים ועדי השכונות ברפורמת התחבורה. ביפו דורשים להחזיר את קו 46 למסלולו המקורי ושוב יוצאים לרחובות
ביום שני השבוע נערכה ישיבה סוערת של כל ועדי השכונות בתל אביב יפו בנושא הרפורמה בתחבורה. הישיבה התקיימה בהשתתפותו של ד"ר משה טיומקין, ראש הרשות לתחבורה, תנועה וחנייה בתחומי העיר תל אביב יפו וזאת במטרה לדון בתיקונים המיידיים שיש לערוך במסגרת "הפעימה השנייה" של תכנית הרפורמה והרה-ארגון של התחבורה הציבורית.
כזכור, עוד לפני ביצוע הרפורמה התריעו התושבים ביפו כי לא יקבלו את ביטול הקו והדגישו את חשיבותו. שבוע לאחר תחילת הרפורמה וכבר נרשמו תלונות מפי תושבים על ביטול הקו. כעת עולה המחאה מדרגה עם הקמת ועד הפעולה להחזרת קו 46.
בעקבות הישיבה נשלחה לראשונה בקשה חד-משמעית של עיריית תל אביב אל גבי נבון מאגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, להפעיל מחדש את קו 46. נציג יפו בישיבה, חבר המועצה אחמד משהראוי, הביא את הנימוקים לבקשה כפי שהוצגו בישיבה:
"קו 46 היה קו חיוני אשר שירת את תושבי יפו המתגוררים בשכונת עג'מי ולאורך רחוב יפת וסיפק להם קשרים ישירים אל התחנה המרכזית החדשה, שבה מרוכזים קווים רבים מאוד, לנסיעה ליעדים בתוך תל אביב ולערים רבות בארץ.
בעקבות הישיבה נשלחה לראשונה בקשה חד-משמעית של עיריית תל אביב אל גבי נבון מאגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, להפעיל מחדש את קו 46
כמו כן, הקו סיפק קשרים ישירים לתושבי יפו אל יעדים נוספים כגון: המרכז הרפואי "בת-ימון" בבת ים, רחוב אילת ודרך יפו, רחוב הרצל, כיכר המושבות ועוד. תושבי יפו מתנגדים נחרצות לביטול הקו ויש הרגשת קיפוח של תושבי יפו הערבים".
הפגנה נוספת ביום ראשון הקרוב 17 ביולי, בשעה 18:00 ביום ראשון הקרוב 17 ביולי, בשעה שש בערב, תיערך הפגנה נוספת בכיכר הגבול, בין יפו לבת ים, סוף רחוב יפת, פינת בלפור. יהודים וערבים, כולם יחד למען החזרת האוטובוס שמשרת את כולם. ההפגנה מטעם ועד הפעולה להחזרת קו 46 וברישיון משטרתי. התושבים מוזמנים בהמוניהם כדי להפעיל לחץ לשינוי סדרי התנועה ולהחזרת הקו למסלולו המקורי.
דאי לבי ולשלטון שלא נותן שרות הולם .איפה הזכויות המינמליות שמגיעים לאזרח הקטן ותחבורה לתיירות. .לפטר את ה"מובילים" של התוכנית ולהחזיר מיד את קו 46 ואחרים שנוכל לנוע בעיר הזאת .אגב כדאי לכם לראות את האורווה בארלוזוב שמנפקים את הרבקו בשמשיוקדת. כנראה רוצים הממונים שנחזור למסע רגלי של קילומטרים בחום ולרכב הפרטי למי שיש ולעומס בכבישים ואפס איכות סביבה.. אגב איפה מבקר המדינה אולי כדאי שאנשיו יתחילו לבדוק את הבי . או אולי צריך להקום חברות פרטיות חדשות
תגובה חדשה
3. יש עוד אזור ביפו שמנותק
ספי, יפו, (14/07/2011)
חבל שלא נותנים את הדעת להלחם גם על החזרת קו 44 לשדרה אזור גדול מאוד מנותק מאמצעי תחבורה לתחנה המרכזית צריך להלחם על שני הקווים ביחד
תגובה חדשה
4. תגובה למשהראוי
גלל , יפו, (15/07/2011)
משהראוי די כל הזמן לטעון נגד קיפוח הערבים. קו 46 נגיש גם ליהודים. לי יש שכנים יהודים שמשתמשים בקו יותר מהערבים. תפסיק לחיות בתחושת מסכנות!!!
תגובה חדשה
5. נתקו אותנו מהציויליזציה
יפה שרף, בת-ים הרב לוי, (15/07/2011)
השינויים בתחבורה באיזור רמת הנשיא מסביב לרח' הרב לוי הם ללא היגיון. פשוט ניתקו אותנו מהציויליזציה. קוים יעילים ועמוסים כמו 26, 8, 40 ובעיקר 46 בוטלו והתושבים צריכים לכתת רגליהם ברחובות הסמוכים כדי לנחש באיזה קו עליהם לנסוע כעת. תחזירו מהר את קו 46 ו-8
תגובה חדשה
6. אי הבנת הכתוב
משהראוי אחמד, יפו, (17/07/2011)
ידדי מר גלל
צר לי שלא הבנת את הכתוב בגוף הכתבה.הטענות להרגשת קיפוח לא נאמרו על ידי אלא במסמך שנכתב על ידי ד"ר משה טימקין ראש רשות החנייה והתחבורה בעיריית תל אביב יפו.לאורך כל ההפגנות השתתפנו יהודים וערבים בהפגנות - הסבל שלנו הוא משותף והמאבק שלנו הוא משותף.לפני שמגיבים רצוי לקרוא היטב ולהבין את הכתוב.
ברכה
אחמד משהראוי