שבוע לאחר הרפורמה בתחבורה הציבורית ובמשרד התחבורה בוחנים את הבקשות והתלונות הרבות שנתקבלו עם תחלופת הקווים. אחת מהן של צור שיזף מיפו. הנה התכתובת המלאה
הרפורמה בתחבורה הציבורית ביטלה את קו 46 שעבר ביפת מכיוון השעון ועד לרחוב ארליך עד חצות וחצי. במקומו פועל קו 41 שלא עובר ביפת ומסתיים ב-21:45. כמו כן, ירדה תדירות האוטובוסים. הקו החדש לא מגיע כל עשר דקות אלא כל חצי שעה.
שינויים אלה הם לרעת תושבי יפו שסובלים שנים מתחבורה ציבורית רעה ובעיקר תושבי השכונות המערביות: עג'מי וג'בליה.
כשפניתי אל מינהל התחבורה הציבורית האמונים על הרפורמה החדשה, בבקשה להגביר את התדירות ולהחזיר את המסלול לרחוב יפת, נאמר לי על ידי אסף שטרן ממינהל התחבורה הציבורית של חברת נתיבי איילון, כי קו 41 אכן מחליף בחלקו את המסלול של קו 46 וכי השירות שניתן בעבר על ידי קו 46, ניתן כעת על ידי מספר קווים אחרים, חדשים וישנים.
קו 41 אכן לא מחליף אותו והשירות עבורנו - לכל מי שגר בין הים ובין שדרות ירושלים, בין יפו העתיקה ועד גבול בת ים, הפך לבלתי נסבל בשבוע האחרון
לאורך יפת קווים 10, 40/240 ו-88. ובשדרות ירושלים בין ד"ר ארליך לדרך יפו 10, 40/240 ו-41.
ומה בקשר לשעות הקו? כותב שטרן: "רוב הקווים הם קווים ראשיים שפועלים עד חצות. אף אחד מהם לא נוסע בדיוק במסלול של קו 46, אולם הם מספקים כיסוי לאותם אזורים ביפו. בנוסף, ניתן לעבור מקווים אלה לקווים אחרים בעלות נסיעה בודדת למשך 90 דקות, כחלק ממדיניות התעריפים החדשה".
שטרן הוסיף כי בימים אלה בוחנים את התלונות והבקשות שמתקבלות מהציבור ובתיאום עם הרשויות המקומיות והמפעילים ולאחר ביצוע סקרים ובדיקות, ישקלו אם ואילו שינויים ועדכונים יש לבצע ברשת החדשה.
לדעתי, אין בתשובה זאת לענות על הצורך של תושבי השכונות המערביות של יפו, שבעבורם קו 46 הוא חיוני מאין כמותו. קו 41 אכן לא מחליף אותו והשירות עבורנו - לכל מי שגר בין הים ובין שדרות ירושלים, בין יפו העתיקה ועד גבול בת ים, הפך לבלתי נסבל בשבוע האחרון.
אין תחליף לקו 46 ויש להשיבו למתכונתו הרגילה ועד אז – יש להגביר את קו 41 ולהמשיך את פעולתו עד חצות וחצי לפחות.
למה להפריד את תושבי יפו? שווה לבדוק באמת את כול הרה ארגון על כול תושבי יפו ולא רק מה שנשמע סקסי בתקשורת. ביטול הקווים 44, 46 8 פגע בכול אזורי יפו. לתושבים הגרים בדרום יפו וחפצים להגיע לרח' בן יהודה אין דרך להגיע פרט לנסיעה בשני אוטובוסים. תושבי דרום יפו מאזור שד' ים 197 ועד שד' ים 131 אין דרך להגיע לתחנה המרכזית באוטובוס אחד האם על זה לא כדי להקים צעקה? מספיק עם ההפרד ומשול אם לא נאחד כוחות כאן ניפול לאותם מקומות שנוח לכול מקבלי ההחלטות.
תגובה חדשה
2. משרד התחבורה -לאשר מיניבוסים פרטיים 46 כמו 51,66
זיו, בת ים, (08/07/2011)
אם משרד התחבורה החליט לבטל את קו 46,
שיאשר מיניבוסים פרטיים כמו 51,66
שיפעלו כל השבוע.
הגיע הזמן שתהיה תחבורה ביום שבת.
תגובה חדשה
3. להחזיר את קו 46
מונה , יפו , (10/07/2011)
הנני מעוניינת להבהיר למר אסף שטרן שקו 41 אינו כלל תחליף ל -קו 46 מאחר והוא לא נוסע לאורך רח' יפת, אינו מגיע לבת ימון ולא לאיזור של הבתי ספר.
שנית, לפי הכתבה קו 40/240 עוברים ביפת קווים אלה בכלל לא מגיעים לרח' יפת.
אנו מבקשרים להחזיר את קו 46 או קו חלופי שיעבור את המסלול את קו 46.
תגובה חדשה
4. משרד התחבורה
אתי , (10/07/2011)
מי בכלל צריך את קו 41 שעובר כל 3/4 שעה במקרה הטוב????????