dir="rtl"> פינה בבית הספר החשמונאים ביום שני השבוע ערכתי ביקור בבית ספר "חשמונאים" ביפו ברחוב פיקוס 19.
dir="rtl">הרקע לביקור: הזכייה של בית הספר בפרס החינוך, הנחשב לפרס היוקרתי והחשוב ביותר במערכת החינוך.
dir="rtl">
dir="rtl">למען האמת, בשעה שערכתי את הביקור לא ידעתי שעוד באותו ערב, יבחר ראש העיר לפתוח את דבריו בישיבת המועצה שהתקיימה באותו יום, בנושא הפרס בו זכה בית הספר.
dir="rtl">
dir="rtl">מאוד רציתי לדעת מה הביא את ראשי משרד החינוך לבחור בבית הספר, הנמצא בשכונה פנימית ביפו ג', ולהעניק לו את פרס החינוך הארצי למוסדות חינוך לשנת תשס"ט.
dir="rtl">
dir="rtl">יש להבין שמדובר בפרס יוקרתי במיוחד, הניתן למספר מאוד מצומצם של מוסדות חינוך מובילים בארץ.
dir="rtl"> בית הספר הוא לב של חינוך ועשייה, חינוך מתוך אהבה ואכפתיות.
אצלנו לא מטאטאים את הקשיים, אלא להיפך: מעלים אותם ומטפלים בהם.
הצוות עובד על חלקים רגשיים טיפוליים, כדי לאפשר לילדים להגיע להישגים לימודיים. |
הטקס התקיים כמובן בירושלים, בהשתתפות שר החינוך וראשי מערכת החינוך.
dir="rtl">בהמשך אספר על הנימוקים של ועדת השיפוט לבחירה, אולם לפני כן אספר לכם על המפגש שהיה לי עם מנהלת בית הספר גברת מיכל נחום.
dir="rtl">
dir="rtl">עלי להדגיש שחלק גדול מהפרס מגיע גם למנהלת הקודמת של בית הספר, גברת לימור ברמן, שעברה לנהל בית ספר אחר.
dir="rtl">
dir="rtl">מיכל, המנהלת הנוכחית, עובדת 18 שנה במערכת.
dir="rtl">בבית הספר לומדים 305 תלמידים.
dir="rtl">עובדים בו כ- 30 אנשי צוות.
dir="rtl">20% מאוכלוסיית התלמידים הם ערבים.
dir="rtl">
dir="rtl"> פורים מוקדם בחדר המנהלת מיכל מדגישה בפני את הדברים הייחודיים של בית הספר:
dir="rtl">"בית הספר הוא לב של חינוך ועשייה, חינוך מתוך אהבה ואכפתיות.
dir="rtl">אצלנו לא מטאטאים את הקשיים, אלא להיפך: מעלים אותם ומטפלים בהם.
dir="rtl">הצוות עובד על חלקים רגשיים טיפוליים, כדי לאפשר לילדים להגיע להישגים לימודיים.
dir="rtl">אנו לוקחים את הדיאלוג כמושג רחב מהיבט של פיתוח המיומנות השפתית, שילד יהיה מסוגל להביע את עצמו.
dir="rtl">דיאלוג בהיבט הרב תרבותי,בקרב ילדים,הורים ומורים כל השנה".
dir="rtl">
dir="rtl">אי אפשר שלא להתרשם מהאווירה שיש בבית הספר. כל ילד זוכה לתשומת הלב המירבית.
dir="rtl">המבנה אמנם ישן, אולם החום נמצא בכל מקום.
dir="rtl">אישית, שמחתי לראות הרבה מאוד שלטים במסדרונות, מתורגמים לערבית .
dir="rtl">
dir="rtl">באמצע הישיבה עם המנהלת נכנסת לה קבוצה של תלמידים עם תחפושות ותזמורת של פורים.
dir="rtl">היה שמח.
dir="rtl">
dir="rtl"> בית הספר החשמונאים מטפח את אוכלוסייתו המגוונת (יהודים, ערבים, ילדים בעלי צרכים מיוחדים וילדים ממשפחות מצוקה) באופן שראוי להערכה, בדרך עקבית, ברורה, מקצועית ואנושית. |
בדברי ברכתה לזוכים בפרס אמרה מנהלת המחוז, גברת דלית שטאובר, כי "הזכייה משקפת עשייה חינוכית וערכית, שראוי ללמוד ממנה ולהפיץ את הידע שנצבר בבתי ספר אחרים.
dir="rtl">מן הראוי לברך את אנשי ההוראה בבית הספר שהובילו את בית הספר להישגים יוצאים מהכלל" הוסיפה ואמרה גברת שטאובר.
dir="rtl">
dir="rtl">ומנימוקי ועדת השיפוט:
dir="rtl">"בית הספר החשמונאים מטפח את אוכלוסייתו המגוונת (יהודים, ערבים, ילדים בעלי צרכים מיוחדים וילדים ממשפחות מצוקה) באופן שראוי להערכה, בדרך עקבית, ברורה, מקצועית ואנושית".
dir="rtl">הועדה הוסיפה ואמרה: "בית הספר חרט על דגלו טיפוח האוכלוסייה באמצעות דיאלוג, בכל המעגלים עם התלמידים,עם המורים ועם ההורים".
dir="rtl">
dir="rtl">בשנה שעברה זכתה תל אביב יפו בפרס החינוך היישובי של משרד החינוך.
dir="rtl">השנה זכה בית הספר החשמונאים בפרס החינוך.
dir="rtl">משהו קורה בעיר.
dir="rtl">נראה כי ההשקעה הרבה של העירייה במערכת החינוך העירונית, זוכה להערכה מיוחדת מצד משרד החינוך.
dir="rtl">מברוק לזוכים וברכות לתלמידים להורים ובעיקר לצוותי המורים.
|