‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  נאדיה חילו הלכה לעולמה
נאדיה חילו הלכה לעולמה
הגב' נאדיה חילו הלכה לעולמה
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום שישי ‏27 ‏פברואר ‏2015.
נאדיה חילו
נאדיה חילו
שתף |
 
הגב' נאדיה חילו, שהיתה חברת כנסת, פעילה פוליטית וחברתית ודמות מרכזית בקהילה היפואית במשך שנים רבות, נפטרה בגיל 61 ממחלה קשה.

הלוויתה תתקיים היום (שישי) בצהריים במתחם בית העלמין הנוצרי ביפו.

נאדיה חילו, חברת כנסת לשעבר, בעלת תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית, כיהנה כחברה בכנסת ה-17 מטעם מפלגת העבודה, ובעבר שימשה כמנהלת היחידה הארצית למעמד האישה במרכז השלטון המקומי, וכסגנית יו"ר ’נעמת ישראל’ לנושא דו-קיום. 

במהלך השנים מילאה חילו, שורה של תפקידים ציבוריים נוספים בהם עסקה בקידום הרווחה, החינוך, הצדק החברתי ושילוב האוכלוסייה הערבית בחברה הישראלית למען דו-קיום וחיים משותפים. בתקופת היותה חברת-הכנסת הערבייה–הנוצרייה הראשונה בתולדות הכנסת, כיהנה חילו כיושבת ראש הוועדה לזכויות הילד וכחברה בוועדות הכנסת השונות, ביניהן ועדת הכנסת, ממלאת מקום יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, הוועדה לקידום מעמד האישה, הוועדה המיוחדת לבעיית העובדים הזרים, הוועדה לפניות הציבור, וכן כרכזת סיעתית ב-ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, וכחברה בוועדת משנה למאבק בסחר בנשים ובשדולה לצמצום פערים חברתיים.

במהלך מבצע צוק איתן ביקשנו מהגב' נאדיה חילו לשלוח מסר לתושבי יפו, וזו היתה תגובתה:
 "מבחינתי, יפו מהווה מקום של חיים משותפים, וזה הרבה יותר עמוק מהמושג 'דו -קיום'. זה קיום יומיומי ממשי של חיים ביחד ושל ניהול מערכת חיים מלאה של יהודים וערבים זה לצד זה. בימים מתוחים אלה כמובן שאנחנו נדרשים להמשיך ולשמר את מערך החיים הזה ולשמור עליו.

יפו באופן טבעי מושפעת מהאווירה הארצית והבינלאומית, ולכן אנחנו  תושבי יפו על אחת כמה וכמה צריכים בימים אלה לשמור על קו שמאחד אותנו במקום הזה ולבלום את ה"עליהום" שמתעורר מסביב מכל כיוון. 

יפו מאז ומתמיד מהווה סמל של חיים משותפים בין ערבים ויהודים, נוצרים ומוסלמים ואנחנו צריכים לשמור על המרקם הזה. בימים שכאלה זה מצריך גיוס כוחות נפשיים והשקעה. אנחנו לא ניתן שמישהו יערער לנו את מרקם החיים המשותפים.
 
אני מאמינה בכח האנושי של הטוב, מאמינה בדרך הומאנית ולא בכח הרוע. אנחנו כאן בתקופת מבחן במובן מסוים, ואני מודה שיש לי רגעים של אכזבה וקושי, אבל אני שומרת על אופטימיות ותקווה.
 
זה לא מסע/משא קל, לשמור על השליחות המשותפת של חיים משותפים בימים אלה. השליחות הזו מותקפת עכשיו, ואנחנו צריכים להתגבר על הקושי ולהמשיך בה. לא רק מהאספקט של יהודים וערבים, אלא מבחינת שמירת מוסר אנושי באשר הוא, ואני ממש לא רוצה להיכנס כאן לפוליטיקה, אני מדברת מתוך ליבי, כאדם שמאמין ברוח האדם ובדרך הומאנית.
 
יש כאן שליחות לשמור על השפיות. אני פונה מכאן גם לחבריי היהודים לא להיכנע לקריאות הקשות ולקריאות החרם על עסקים ערביים, להפסיק עם זה מיד ולא להיסחף למסרים קיצוניים או חלילה למהלכים אלימים. צריך לעצור את ההתלהמות ואת ה"טרזניות" המתלקחת.
נדיה חילו: "אני תקווה שהמצב יבוא על פתרונו מהר ככל שניתן. אני קוראת בזעקה אמיתית: מספיק,חאלאס, תנו לחיות! אנחנו עייפים, אנחנו כולנו רוצים לחיות ולחזור לשיגרת חיים נורמאלית, מספיק עם שפיכות הדמים. בואו נחזור לחיים תקינים".
 
צריך לשמור על דיאלוג שפוי של שני הצדדים ולאפשר לשני הצדדים להביע את כאבם בדרך מכובדת וסובלנית. לדיאלוג כזה דרוש שיתוף פעולה משני הצדדים. אני משתוקקת לחזור לשיגרת החיים השפויה עבור כולנו".
 
- טיל שמגיע מעזה הרי לא מבחין בין יהודי/ערבי/בדואי/דרוזי איזה מסר היית רוצה להעביר בהקשר הזה למנהיגים ולאזרחים - בישראל ובעזה?
נדיה חילו: "במאמר שלי שפורסם בערוץ I.24 כתבתי שהעורף מבחין בין אוכלוסייה ערבית/יהודית/בדואית, אבל שהטיל שתוקף אותנו לא עושה שום הבחנות בינינו.
אנחנו חשופים כאן בין הפטיש לסדן. גם בהתייחסות לאותם שטחים בהם נופלים הטילים המכונים "שטחים פתוחים" - הם לא תמיד 'פתוחים'...אני מלמדת במכללת "ספיר" בנגב, ויש לי סטודנטית בדואית, שטיל נפל ממש בקרבת מקום מגוריה.
היא שוחחה איתי בחשש ובכאב גדול על העובדה שהם שם בנגב מתגוררים בשטחים לא מוגנים ו"חשופים בצריח" אל מול הטילים. אני מקווה שישראל תדע לדאוג גם להם ובהקדם. הטילים הם איום על כולנו, ללא הבדל לאום-דת-צבע-מין.
 
אני תקווה שהמצב יבוא על פתרונו מהר ככל שניתן. אני קוראת בזעקה אמיתית: מספיק,חאלאס, תנו לחיות! אנחנו עייפים, אנחנו כולנו רוצים לחיות ולחזור לשיגרת חיים נורמאלית, מספיק עם שפיכות הדמים. בואו נחזור לחיים תקינים".

צוות פורטל יפו מבקש להביע השתתפותו בצער המשפחה והקרובים.

תגיות:   נאדיה חילו   נשים ביפו   קהילה ביפו   חדשות ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |