‏יום שישי ‏19 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  שיעור בסובלנות
שיעור בסובלנות
לרגל יום הסובלנות - תלמידי "אנקורי" בשיחה עם תושב יפו
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום שלישי ‏06 ‏ינואר ‏2015.
יום הסבלנות ת"א
יום הסבלנות ת"א
שתף |
 
שיעור בסובלנות
בעקבות החרפת השיח והשסעים שהתגלו בחברה הישראלית, תלמידי קמפוס אנקורי תל אביב ציינו את 'יום הסובלנות' בו למדו על ביטוי ערך הסובלנות בתחומים מגוונים ושוחחו עם ערבי-ישראלי תושב יפו על גזענות ואפליה.
בתקופה האחרונה אנו עדים למקרי אלימות רבים ברחבי הארץ על רקע גזעני, דתי ולאומי, ולעיתים קרובות מעורבים בתקריות אלו גם בני נוער. שריפת בית הספר הדו-לשוני בירושלים, אלימות במגרשי הספורט ותגרות ספונטניות בין קבוצות שונות באוכלוסייה הן רק חלק מהדוגמאות אותן ניתן למנות. 

בעקבות האירועים האחרונים תלמידי ומורי רשת החינוך אנקורי, החליטו להעלות את המודעות בנושא ולקדם את הסובלנות בין כותלי בית הספר, הקהילה והעיר.
מתחילת שנת הלימודים התלמידים ערכו סיורים רבים ברחבי הארץ כחלק מתוכנית הלימודים השנתית 'האחר הוא אני' ונחשפו לקבוצות שונות באוכלוסייה ולמדו על מנהגיהם, תרבותם ודתם. בקמפוס אנקורי תל אביב החליטו להקדיש יום שיא לנושא – 'יום הסובלנות'. 
אבו-שחאדה שוחח עם התלמידים על השתלבות ערביי ישראל בחברה הישראלית, ועל האידיאל המשתקף מתפיסת עולמו בו שני לאומים, יהודים וערבים, יחיו בשלום זה לצד זה בחברה שוויונית בישראל.

מורי הקמפוס המתמחים בנושאים שונים, העבירו לתלמידים הסקרנים, פעילויות והרצאות על סובלנות וחירות הפרט בתחומם. כך למשל מורה, עורכת דין לשעבר, דנה עם התלמידים על סוגיות חופש הביטוי וזכויות מיעוטים בעולם המשפט. 
מורים אחרים לימדו את התלמידים על ערך הסובלנות בפילוסופיה וכיצד בא לידי ביטוי אצל הוגי דעות מתקופות שונות, מורה נוסף לימד את התלמידים על היחס לגר בתנ"ך ואילו המורה אחר הדגים לתלמידים כיצד ניתן ללמוד על סובלנות בסרטי קולנוע, ועוד.

בהמשך היום הוזמנו התלמידים לשיחה עם עבד אבו-שחאדה, ערבי-ישראלי מיפו ופעיל במפלגת בל"ד. אבו-שחאדה שוחח עם התלמידים על השתלבות ערביי ישראל בחברה הישראלית, ועל האידיאל המשתקף מתפיסת עולמו בו שני לאומים, יהודים וערבים, יחיו בשלום זה לצד זה בחברה שוויונית בישראל. 

המרצה עורר את התלמידים כשסיפר על האפליה התקציבית, שלדעתו, הם חווים על רקע גזעני בתחומי החינוך והתשתיות. עוד עבד ציין כי בשל היותו ערבי, הוא מתקשה להזדהות עם סמלי המדינה היהודית. 

בין השאלות והתגובות של התלמידים, שאל גיא קול, תלמיד כתה י' בקמפוס, האם לדעתו הצורה בה ח"כ חנין זועבי התבטאה נגד המדינה היא דרך מקובלת וסובלנית? אבו-שחאדה ענה כי הכעס על זועבי מוגזם. לטענתו, אם זועבי לא הייתה אישה, היא לא הייתה סופגת את כמות הביקורת שספגה ועודנה סופגת. התלמידים למדו בהרצה שיש לאנשים זכות להחזיק דעות שונות משלנו ולקבל זאת בהבנה וסובלנות.
את היום הסוער התלמידים חתמו בהפרחת בלונים, כאשר כל תלמיד הצמיד לבלונו פתק בו ציין את משאלתו לסובלנות בארץ ובעולם.

דובי מיכאל, מנהל קמפוס אנקורי תל אביב: "רשת החינוך אנקורי שוקדת על שילוב פעילויות מקוריות שיביאו את התלמידים לקיים דיון משמעותי ולעודד פלורליזם וסובלנות בחברה בה אנו חיים. כרשת אשר שמה לה כערך עליון את נושא הסובלנות וקבלת האחר, אנו רואים חשיבות מכרעת בחשיפת התלמידים למגוון של דעות."

תגיות:   קהילה ביפו   דו קיום ביפו   יום הסובלנות  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |