‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
Taste of Peace
על המיזם הקולינרי לדו קיום ומייסדו היפואי השף סרקיס יעקוביאן
 מאת: לין לוי אורמן
‏יום שלישי ‏06 ‏אוגוסט ‏2013.
מיזם "טעם השלום"
מיזם "טעם השלום"
שתף |
 
Taste of Peace
"סכינים ואביזרים חדים לא בהכרח נועדו על מנת להשמיד או לפגוע, אלא שהם גם יכולים להוביל לאחווה ושלום", זהו הסלוגן החרוט על דגלה של עמותת Taste of Peace שהוקמה ביפו ופועלת ללא מטרות רווח. 
Taste of Peace שמה לעצמה מטרה ליצור שינוי חיובי בחיי השפים המקומיים ולהנחיל להם את ההבנה בחשיבות השלום, כול זה באמצעות ניצול יכולות הריפוי של העשייה הקולינרית.

היום, העמותה הנה חברה באגוד השפים העולמי, אך מי שיסד אותה לפני 6 שנים הוא השף סירקיס יעקוביאן, תושב יפו ממוצא ארמני שמאמין כי אין הדת, הלאום או הצבע יכולים למנוע מבני האדם ליצור במו ידיהם אחווה ושלום. 

השורשים הארמניים של סרקיס אשר חווה על בשרו רדיפת עם, הובילו אותו להאמין כי הרוח האנושית יכולה לנצח הכול אם רק השנאה תוחלף באהבה ואנטגוניזם יוחף בשיתוף הפעולה בין בני האדם. מתוך אמונה בעשיית השלום הוא הקים קבוצת אנשים המורכבת ממתנדבים ישראלים ופלשתינאים שהתאגדו תחת השם Taste of Peace. 

אחד השפים שמלווים את שף סרקיס במסעו לקידום השלום, בפעילותיו החברתיות ובאמונותיו הקולינריות הוא השף סוהיל  אדריס, גם כן תושב יפו ואחד הפעילים בעמותה, עימו נפגשתי לשיחת היכרות על מנת לשמוע על העמותה הייחודית שנולדה כאן.


על המיזמים הקולינרים  
סרקיס פועל בהתנדבות וללא תמיכה כלכלית ומקים מיזמים פורצי גבולות מדיניים, גבולות בין העמים וגם את הגבולות שבין הדתות. את כל מי שמעוניין להצטרף לפעילויות העמותה הוא נוהג לראיין באופן אישי ולבחור בקפידה על פי הרוח האנושית שהאדם מביא עימו, על מנת לקדם את ראיון הדו קיום והשלום בין השפים הישראלים והפלשתינאיים וגם בין השפים הישראלים לבין עמיתיהם מרחבי העולם. 

האמונה שמלווה את סרקיס היא כי מלאכת הבישול יכולה לסייע לכל אחד למצוא את השלווה הפנימית שנוצרת בתהליך הכנת האוכל שמטרתו לספק הנאה לבני האדם. כאשר השלווה הזו מושגת, זה מאפשר לאדם ליצור אחווה ושלום גם עם אחרים. Taste of Peace שמה לעצמה מטרה ליצור שינוי חיובי בחיי השפים המקומיים ולהנחיל להם את ההבנה בחשיבות השלום, כול זה באמצעות ניצול יכולות הריפוי של העשייה הקולינרית. בנוסף, העמותה מעוניינת להפיץ את האמונה כי בכוחו של שיתוף הידע והכישורים האנושיים לעורר את הרצון לעשות מעשים טובים. סרקיס בעצמו מאמין כי בכוחו של אוכל לרפא את הגוף ואת הנפש ובאמצעות העמותה שהקים, הוא שואף לרפא את מוחו של הפרט ועל ידי כך לקדם גם את התרומה החיובית לחברה כולה.

250 עופות על מחבת אחת
על מנת לקדם את המטרות שהציבו לעצמם, Taste of Peace עורכים ומשתתפת בתחרויות בינלאומיות, בתערוכות וגם בכנסים שבמהלכם השפים נחשפים לתרבויות בישול מרחבי העולם. בנוסף, העמותה משתתפת גם באירועים המקדמים שלום עולמי ובמיוחד את השלום במזרח התיכון.
250 ק"ג עוף
250 ק"ג עוף

כך למשל, נציגי העמותה שבראשם סירקיס יעקוביאן, הוזמנו לייצג את העולם הקולינארי של יפו בפרט ושל ישראל בכלל במסגרת אירוע קולינארי שהתקיים ביוון ושמו Greek chefs club. שולחן האוכל הישראלי ופלשתינאי אשר הוכן על ידי משלחת ה- Taste of peace  הישראלי הוצג לצד השולחנות של המשלחות מאלבניה, מצרים, פולין ויפן. נציגי העמותה גם השתתפו באירוע קולינארי במונטנגרו שבו סרקיס שימש בתור שופט התחרות .

במועדון הצופים האורתודוקסי ביפו, העמותה יזמה אירוע גינס מקומי שבו הוכן סנדוויץ השוקולד הארוך בעולם (שהיה באורך 37 מטרים!) ובימים אלו, נציגי העמותה מעבירים סדנאות ופעילויות העשרה בתחום הקולינארי עבור ילדי יפו מכל הדתות במסגרת המועדון. בנוסף לכך, עמותת Taste of peace  מחזיקה ב-5 שיאי עולם קולינריים כדוגמת: בישול 250 עופות במחבת אחת בגודלX10 5 מטר והיא גם זכתה במדליות זהב בתחרות גביע העולם הקולינארי שמתקיים בלוקסמבורג פעם ב-4 שנים.
 
העמותה מונה כיום כ-20 שפים יהודים, נוצרים ומוסלמים מיפו, ירושלים ובית לחם והיא ממשיכה לגדול ולהתפתח. בימים אלו סרקיס נמצא על קו יפו - בית לחם מכיוון ש-Taste of peace עתידה להקים ולתמוך באגוד השפים הפלשתינאי על מנת לקדם אותו לעבר המפה הקולינרית העולמית ולהפכו לחבר באגוד השפים העולמי (WACS). 

לשם כך, Taste of peace ישתתפו באירוע חגיגי שיתקיים בבית לחם במהלך חודש ספטמבר. באירוע זה ישתתפו טבחים מבתי המלון והמסעדות ביפו, ירושלים, אלבניה ויוון וגם יתקיים בו יריד מקצועי לאנשים העוסקים בתחום המזון. גם נשיא איגוד השפים העולמיים  (WACS) גיסור גדמנדסון  שנכלל ברשימת הפעילים של העמותה, יהיה נוכח באירוע שמטרתו גם לקדם את יצירת שיתופי הפעולה המקצועיים בתחום הקולינארי.

עם הפנים לאן
כאן לא מסתיימת רשימת הפעילויות בהן משתתף סרקיס והעמותה שהקים. מכיוון שלמר יעקוביאן גם השכלה מוזיקאלית, הוא משלב את הפעילות שלו בתחום הקולינארי עם הדרכת ילדי הצופים של המועדון האורתודוקסי ביפו לקראת התהלוכות מוזיקאליות החגיגיות המתקיימות לפני החגים.
מנה זוכת תחרות עולמית
מנה זוכת תחרות עולמית

נכון להיום, ל- Taste of Peace ישנם סניפים בישראל , בפלשתין, בארמניה וגם ביוון, בהודו ובאלבניה ובימים אלו נערכים דיונים להקמת סניף נוסף בפולין ובקזחסטן. 
על מנת להרחיב את הפעילות של העמותה ביפו, היא זקוקה למשאבים ונציגיה נמצאים כעת בתהליך חיפוש של מקום שיהפוך למשכנה של העמותה. החזון של העמותה הוא להגיע לכמה שיותר מקומות בעולם ולכנס תחת הרעיון אותו היא מקדמת, כמה שיותר אנשים.  

ביפו, העמותה שמה לעצמה מטרה נוספת; ליצור מסגרות לימוד מקצועיות עבור הנוער היפואי, על מנת לספק להם הזדמנות שווה להשתלב בקהילה וחברה באמצעות רכישת מקצוע לחיים. בעתיד הקרוב העמותה מתכננת להרחיב את פעולתה גם עבור נשות יפו, מה שצפוי לבוא לידי ביטוי בתחרות "העוגה הכי יפה" שתתקיים בפעם השלישית.

בעמותת Taste of Peace מאמינים כי באמצעות אוכל וחיבור לתרבות הקולינארית המקומית ניתן להפיץ מסרים של שלום, אך לשם כך היא זקוקה לתמיכה כלכלית של הרשויות המקומיות. העמותה פועלת מתוך אמונה כי אוכל הוא הדבר המשותף לכל בני האדם החיים על כדור הארץ וכי אוכל יכול לאחד בין כל האנשים, מכיוון שהוא מהווה את הצורך הבסיסי ואת האהבה הטהורה שחיה בכולנו.

תגיות:   Taste of Peace   עמותות ביפו   קהילה ביפו   דו קיום ביפו   טעם הדלום   עמותת טעם השלום   סירקיס יעקוביאן  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |