הצייר והאמן אפרים מודזלביץ עלה לארץ מארגנטינה והציג את עבודותיו בתל אביב של ראשית שנות החמישים, בהצלחה רבה.
המבקרים תיארו אז את "נשמת המשורר" ואת "העומק הנפלא" ביצירותיו.
כאשר החלו העבודות ביפו העתיקה, בשנת 1962, היה אפרים האמן הראשון שנענה למודעות שפורסמו בעיתוני אותו הזמן מספרת אלמנתו, אנה מודזלביץ. הוא עבר את הוועדה, אשר אנשיה הבטיחו לו כי אם יקבץ יחד איתו שלושה אמנים נוספים, יוכל לבחור כל יחידה שיחפוץ בה, ביפו העתיקה המתחדשת.
אפרים הביא עמו את הקרמיקאית – יעל גורפינקל, את אלי אילן הפסל ואת עושה המסגרות ציון דהרי. השלושה התלהבו והצטרפו לאמני יפו העתיקה.
אנה ואפרים מודזלביץ חיפשו את המקום המרוחק והשקט ביותר. היות ובאותה תקופה היתה הכניסה היחידה ליפו העתיקה דרך כיכר השעון, בחרו לפתוח את "גלריה קדם" בככר קדומים. הם היו בטוחים כי יקח עשרות שנים לבצע את השינוי המתוכנן – הפיכת רחוב לואי פסטר לכניסה הראשית, אך למרבה הפתעתם, התרחש השינוי במהירות.
לבד מהתקופה בה שהו בלוס אנג'לס, שם גם נולד בנם, היו בני הזוג בגלריה כל השנים.
אפרים היה פעיל מאד ביפו העתיקה והיה הרוח החיה בפרויקט "תערוכות האביב", בו פרשו האמנים מיצירותיהם לאורך הסמטאות.
כאדם חברותי באופן יוצא דופן, נהג אפרים לקבל את המבקרים בגלריית קדם לשיחות ארוכות, אפילו שלוש ארבע שעות, שבסיומן נפרדו כידידים ותיקים. אנשים נמשכו אליו כמו למגנט.
עבודה של אפרים מודזלביץ
בחודש אוגוסט 1995, מספרת אנה על רגעיה האחרונים עם בעלה, בשעה 14:00 עוד היה אפרים בגלריה, ובשעה 19:00 נפטר בפתאומיות מדום לב, מותיר מאחריו את אנה ואת בנם בן ה- 12.
כיום נותרו עבודות רבות של אפרים מודזלביץ, המאוחסנות ומטופלות ע"י אנה מודזלביץ, אלמנתו.
אנה מבקשת למכור אותן או לחלופין – זקוקה לעזרה מאדם המוכן ליטול על עצמו את הצגתם ומכירתם, היות והפרויקט הוא מעבר לכוחותיה.
כל המעונין להירתם לנושא או לרכוש מיצירותיו, יכול ליצור קשר עמנו ואנו נשמח להפנות אותו.