‏יום חמישי ‏02 ‏מאי ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  פספוסים על הדשא
פספוסים על הדשא
משחק בית ראשון עם קהל לא עזר למכבי יפו להשיג את התוצאה המבוקשת והקבוצה נאלצה להסתפק בתיקו 1:1 מול כפר יונה
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום ראשון ‏23 ‏אוקטובר ‏2011. צילומים: פורטל יפו
שחקני הקבוצה בתחילת המשחק
שחקני הקבוצה בתחילת המשחק
שתף |
 
עבור אוהדיה של מכבי קביליו יפו משחק הבית הראשון העונה עם קהל אמור היה להיות חגיגה אמיתית. הפתיחה נראתה מבטיחה. מגרש החנייה לא ראה מאז המשחק נגד הכח כל כך הרבה מכוניות. כל ילד שהגיע למתחם האצטדיון צויד בבלונים ומתנות ובכלל הייתה אווירה שמגרש הכדורגל בחולון הספיק לשכוח.
שער השוויון למכבי יפו
שער השוויון למכבי יפו


כפר יונה התכוננה למשחק
תמונות הניצחון מהמשחק בכפר סבא ישבו לנו בראש שבוע שלם וחיממו אותנו מצוין, בקיצור הגענו כדי לראות ניצחון ולקבל את פניה של עוד שבת שקטה ושמחה. היריבה, מכבי עירוני כפר יונה, הגיעה עם תוכנית משחק מאוד ברורה. מאיר כהן המאמן האורח ידע שנקודה משמעותה ניצחון עבור קבוצתו סוגרת הטבלה. מכבי קביליו יפו התכוננה כל השבוע למשחק סגור, נוקשה ו "מלוכלך", היא ידעה שזה מה שמחכה לה, זה לא ממש עזר לה להשיג ניצחון ביתי ראשון העונה.

כפר יונה התכוננה היטב למשחק. היא הציבה שמירה הדוקה וצמודה למהנדס היפואי יאיר כהן צדק. רועי ישראלי מספר 17 לא עזב את הקשר וליווה אותו לכל נקודה במגרש. אפילו כהן צדק לא זוכר מתי בפעם האחרונה הוא נגע כל כך מעט בכדור במשך 90 דקות. בשבוע שעבר, לאחר משחק הניצחון בכפר סבא, היללנו את הנעת הכדור היפואית, אך לא שכחנו לציין שהימצאותו של שחקן כמו יאיר כהן צדק ביכולת טובה, היא זו שמאפשרת הנעת כדור שכזאת. חולשתו של כהן צדק פגעה במשחק ההתקפה של יפו. הנעת הכדור הסבלנית והמהירה שאפיינה את הקבוצה במשחקיה האחרונים, נעלמה.
אכזרי הוא משחק הכדורגל וזה מה שכל כך יפה בו. שליטה מוחלטת של מכבי קביליו יפו בנעשה על כר הדשא הובילה לתוצאת תיקו שמתאימה מאוד לאורחים מהתחתית, אך מתאימה הרבה פחות למכבי קביליו יפו ששואפת להימנות עם חבורת הצמרת

ליעד ברקוביץ' שאמור היה לקחת יותר אחריות לנוכח חולשתו של כהן צדק איבד המון כדורים והציג משחק פושר מאוד. הפקק שיצר מאיר כהן המאמן האורח במרכז המגרש הותיר את יפו ללא מענה. כדורים ארוכים שנשלחו מצידם של עמיאל וסבג לעבר שחקני ההתקפה הזכירו ימים פחות טובים מהעונה שעברה.

עידן חג'ג' הציג משחק סביר
עידן חג'ג' מהבודדים שהציגו משחק סביר לאורך 90 דקות, ניסה לעשות משהו אך רק עם כניסתו של חן מלכה במחצית השנייה ראינו יצירתיות ודמיון בחלק הקדמי. ראינו שחקן שמסוגל להתגבר על הצפיפות בעזרת יכולת טכנית גבוהה. 

שער השוויון הגיע ממנו ולמעשה כל התקפה מסוכנת בחצי השני עברה דרכו. מאור מרציאנו שמצטרף לחג'ג' ולמלכה ברשימת השחקנים שהציגו יכולת טובה היווה אופציה כמעט בכל התקפה ובילה ברחבת כפר יונה יותר מכל שחקן אחר מלבד החלוץ דננבאום. אם רק אחת ממסירותיו של מרציאנו הייתה מנוצלת כראוי על ידי שחקן יפואי, אולי היינו חוגגים עכשיו ניצחון.

פתיחת המשחק לא בישרה על הבאות. כפר יונה ניסתה לצאת קדימה ונדמה היה כי התחזיות על בונקר היו מוקדמות מדי. על הדשא התפתח משחק שקול, אם כי מצבים מסוכנים לא נרשמו בדקות הפתיחה. בדקה ה-14 הזדמנות מצוינת ליפו לעלות ליתרון. 

בסיום התקפה יפואית מעביר תורג'מן מסירה טובה שמאלה למרציאנו שמתמקם בשמאל הרחבה ומוציא מסירה מדויקת לברקוביץ', שמעמדה טובה ברחבה בועט לפינה, אך רועי ניסן האורח מצליח להדוף את הסכנה. בדקה ה-17 מגיעה יפו למצב כיבוש לא פחות טוב מהקודם. עידן חג'ג' הפעלתן מכניס מסירה מדודה לדננבאום שעושה תנועה נפלאה (למה לא יותר?) ושולח כדור שטוח וחזק שחומק סנטימטרים מהמסגרת.

יש פתרונות לבונקר
בדקה ה-24 משתחרר חג'ג' משומרו ומ-20 מטרים שולח כדור חזק שחולף מעל השער. בדקות אלה הורה מאמן כפר יונה לשחקניו לרדת אחורה והקבוצה האורחת התגוננה עם 9 שחקנים בכל התקפה יפואית. שחקני כפר יונה החלו ליפול בזה אחר זה ומשכו את השעון ככל שיכלו. בדקה ה-35 מעביר ברקוביץ' מסירה חכמה שמאלה למרציאנו ששוב עולה נהדר ומשמאל הרחבה מרים נפלא לכהן צדק שעושה תנועה ומעמדה מצוינת כשהוא חופשי אינו מצליח להכניע את השוער, כמה חבל.

גם בהתקפה הזאת הוכיחה יפו כי יש פתרונות לבונקר, אחד מהם הוא משחק אגפים מהיר ויעיל. בדקה ה-39 משלמת יפו את מחיר ההחמצות. התקפה יפואית מסתיימת בנפילתו של חג'ג' בסמוך לרחבת כפר יונה, נפילה שלא זוכה להתייחסות מצד השופט, כפר יונה מנצלת זאת ויוצאת קדימה במהירות. ליעד ברקוביץ שרדף אחר מוביל ההתקפה רפאל מלטינסקי, שקל להפילו בטרם זה העביר את המסירה לחברו וולקוביץ, אך לבסוף ויתר והאחרון במסירה מדויקת מצא את חן חג'ג' לבדו על קו השער, זה לא התקשה לקבוע 1-0 מדהים לכפר יונה.
כדור רוחב שהוביל ליתרון
כדור רוחב שהוביל ליתרון

בדקה ה-44 נשלח מרציאנו אל שמאל הרחבה והעביר כדור שפגע בשחקן אורח וכמעט הכניע את השוער ניסן. בדקה ה-45 מכניס תורג'מן מסירה מדויקת לחג'ג' שנכנס לרחבה ומתכוון לבעוט ממצב נוח, אך שחקן אורח יורד היטב לרגליו ומונע מצב מסוכן מבחינת קבוצתו. בסיום המחצית הראשונה 1-0 למכבי עירוני כפר יונה. שחקני יפו ירדו לחדר ההלבשה מלווים בקריאות עידוד של הקהל הביתי.

מחצית שנייה
אל המחצית השנייה עלתה יפו עם שינוי אחד בהרכבה. חן מלכה החליף את עידן ששון שלא הורגש במשך 45 הדקות הראשונות. כבר בנגיעותיו הראשונות בכדור הצדיק מלכה את הכנסתו. מאור מרציאנו, אולי המגן הכי התקפי בליגה, מעביר את הכדור שמאלה למלכה שעובר בקלות את שומרו תוך שהוא נכנס למרכז ומעביר כדור חזק בחצי גובה לעברו של חג'ג', אדם לם שניסה למנוע את הגעת הכדור לחג'ג', פגש בו והכניס את הכדור לשערו הוא 1-1 מוצדק בחולון ושמחה גדולה ביציעים.
ההתעסקות בפרובוקציות של שחקני כפר יונה ובהחלטותיו של השופט לא תרמו לשקט אצל השחקנים, שיותר מדי פעמים לקחו את ההחלטה הלא נכונה ברגע הכי חשוב, כשהם ברחבת היריב וביכולתם לשים את הכדור ברשת ולהעניק לקבוצתם ניצחון יקר

בעידוד הקהל יצאה יפו קדימה בניסיון להשיג גם את שער היתרון. בדקה ה-53 רשמה כפר יונה את הבעיטה הראשונה והיחידה במשך המחצית השנייה. חן חג'ג' כובש שער היתרון של האורחים בעט כדור מסוכן מקצה הרחבה, אך אבי יחזקאל היה ערני והדף את הכדור לקרן.

המתפרצת נעצרת
בדקה ה-54 יוצאת יפו למתפרצת מהירה. אבי יחזקאל מוציא את חג'ג' קדימה במסירת יד ארוכה והראשון דוהר קדימה. כשמימינו דננבאום ומשמאלו מלכה, בחר חג'ג' לא להחליט והופל מרחק 22 מטרים משערו של ניסן. 

יאיר כהן צדק לקח את הבעיטה אך בשונה מהמשחק בשבוע שעבר בלויטה לא הצליח למצוא את הרשת. בדקות אלה הפעילה יפו לחץ כבד על שערה של כפר יונה. אין ספק כי שער השוויון שנכבש מהר מאוד בתוך המחצית השנייה, הוסיף לתנופה היפואית והיה גורם משמעותי בהתפתחות המשחק על כר הדשא. כפר יונה ויתרה לחלוטין על משחק ההתקפה. 10 שחקנים גוננו על שערו של ניסן. שחקניו של מאיר כהן לא בחלו באמצעים ובזבזו זמן בכל דרך אפשרית.
משחק אגרסיבי של האורחים
משחק אגרסיבי של האורחים

בדקה ה-62 מנהלת יפו את ההתקפה היפה במשחק. מסירות מרגל לרגל כשלא פחות מ-7 שחקנים לוקחים חלק בהתקפה, מסדרים לשוסט אפשרות מסירה טובה מהרחבה. שוסט מנסה להרים אך הכדור כמעט עושה דרכו לרשת. חן מלכה הבולט בשורות יפו יחד עם חג'ג', הגיע לקבל כדור בכל התקפה והוכיח כי לפחות במשחקים בהם הצפיפות שולטת, מקומו על כר הדשא.

בדקה ה-64 מסדרים צמד המגנים מצב מעניין מאוד. שוסט בימין מרים כדור חד לרחבה אך מרציאנו שמתעופף ברחבה מפספס במעט את הכדור. בדקה ה-65 נכנס למשחק פדריקו מוצ'יולסקי במקומו של ליעד ברקוביץ'. 

הלחץ היפואי נמשך, בדקה ה-67 מרים כהן צדק קרן מימין ומוצא את ראשו של חן מלכה שמקרוב וממצב נוח נוגח מעל השער. בדקה ה-69 משתחרר מלכה במבצע יפה משומרו על קו החצי בצד ימין ומוסר לפדריקו שחודר לרחבה ובועט למסגרת, אך השוער האורח במקום. בדקה ה-77 שוב מצב לפדריקו לצאת המנצח הגדול של המשחק. הרמה של סבג מאגף שמאל עוברת את כל הגנת כפר יונה, אך פדריקו אינו מצליח לשים את הראש והכדור יוצא החוצה.

תוצאה מאכזבת
בדקה ה-80 מגיעה יפו למצבה הטוב ביותר במחצית השנייה. חילופי מסירות בין מלכה וחג'ג' מובילים להכנסת כדור מדויקת של האחרון לעברו של מלכה שנעמד מול השוער, דננבאום שהיה בנבדל ברגע המסירה בחר להשתתף במהלך ובעט לשער, הקוון הרים דגל לנבדל ובכך בוזבזה עוד התקפה פוטנציאלית לשער ניצחון. בדקות הסיום מכניס בורשטיין לכר הדשא את אסף לוי במקומו של מרציאנו המצוין.

בדקה ה-87 מנסה מלכה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה, אך הכדור חומק מהמסגרת. גם תוספת הזמן בת חמש הדקות לא הביאה את הישועה ליפו שמסיימת את משחקה הביתי עם סוגרת הטבלה ב- 1-1 מאכזב. המשחק שוחק לעיני 600 צופים.

אכזרי הוא משחק הכדורגל וזה מה שכל כך יפה בו. שליטה מוחלטת של מכבי קביליו יפו בנעשה על כר הדשא הובילה לתוצאת תיקו שמתאימה מאוד לאורחים מהתחתית, אך מתאימה הרבה פחות למכבי קביליו יפו ששואפת להימנות עם חבורת הצמרת. העובדה שגבי בורשטיין ביצע את שלושת חילופיו מבלי להכניס חלוץ, מספרת על הבעיה שנוצרה עקב פציעתו של החלוץ סמיר חכים. איתו ובלעדיו מכבי קביליו יפו הייתה חייבת לאסוף שלוש נקודות ליגה חשובות.

קבלת ההחלטות בחלק הקדמי הייתה לרועץ עבור היפואים. בשורה התחתונה והמסכמת מכבי קביליו יפו הגיעה למספיק מצבים כדי לכבוש יותר משער אחד ולנצח. ההתעסקות בפרובוקציות של שחקני כפר יונה ובהחלטותיו של השופט לא תרמו לשקט אצל השחקנים, שיותר מדי פעמים לקחו את ההחלטה הלא נכונה ברגע הכי חשוב, כשהם ברחבת היריב וביכולתם לשים את הכדור ברשת ולהעניק לקבוצתם ניצחון יקר.

בשבוע הבא הזדמנות מצוינת למכבי קביליו יפו לתקן, שכן מדובר במפעל הליגה ולא במשחקי נוק אאוט. משחק בית נוסף, הפעם נגד עירוני נתיבות מהמקום-9. הליגה ההפכפכה מייצרת מצב מעניין בו כל ניצחון עשוי להקפיץ את הקבוצה קדימה בצורה משמעותית. הפסדן של ג'ת אלהלי מוליכת הטבלה ערב המחזור וקריית מלאכי העשירה ללוד והשקמה בהתאמה, מספרות על מה שצפוי לנו העונה, חלון הזדמנות לכל קבוצה להתברג בחלק העליון של הטבלה.

תוצאת התיקו של יפו מספיקה לה כדי לעלות שני מקומות בטבלה ולתפוס את המקום החמישי, כשבמאזנה 8 נקודות וכשהיא מרוחקת 4 נקודות מקטמון ומרמורק מוליכות הטבלה.

תגיות:   כדורגל ביפו   מכבי יפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |