‏יום חמישי ‏28 ‏מרץ ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  שדרות קדם
שדרות קדם
בעיריית תל אביב מקווים כי הכביש החדש שמתוכנן לקום ממערב לרחוב קדם, יהפוך אותו לשדרה על הים בנוסח מיאמי. לטענת המתנגדים שמתכנסים השבוע במאהל המחאה, המחיר כבד מדי
 מאת: גיל מועלם דורון
‏יום שני ‏26 ‏ספטמבר ‏2011. צילומים: גיל מועלם דורון
רחוב קדם
רחוב קדם
שתף |
 
חשבתם שקדם הוא הכביש הקרוב ביותר למים? אז זהו, שלא. כביש "עוקף קדם" אמור להיסלל בקרוב מצידו המערבי של הרחוב המפורסם, זאת למחאתם של התושבים. ביום שלישי ייערך מפגש חירום במאהל המחאה כדי לדון בתוכנית ובדרכי פעולה אפשריות.

הכביש החדש ייסלל ברוחב של ארבעה נתיבים מאזור בית הספר חסן עראפה ועד מרכז פרס לשלום. זאת תוך הריסת בתים הנמצאים בתווי ונזק סביבתי. התוכנית אושרה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית ובקרוב יחל שימוע ההתנגדויות. את הביקורת לתוכנית מוביל ארגון המתכננים החברתי – במקום.
הכביש החדש ייסלל ברוחב של ארבעה נתיבים מאזור בית הספר חסן עראפה ועד מרכז פרס לשלום. זאת תוך הריסת בתים הנמצאים בתווי ונזק סביבתי. התוכנית אושרה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית ובקרוב יחל שימוע ההתנגדויות


בעיקר עבור עוברי אורח
תוכנית תא/2660א' הידועה בכינוי "תכנית עוקף קדם" מציעה להסיט את תווי הרחוב לזה של רחוב טרומן (הקיים כדרך עפר) ולתת זכויות בנייה למגרשים שבין הרחוב הקיים לבין החדש, זאת תוך הריסת מספר בתים. קדם יהפוך למדרחוב או לשדרה ובמקביל ייווצר כביש חדש מקביל לו ממערב. כביש זה ישמש בעיקר את התנועה החולפת מצפון לדרום ועל פי העירייה אמור לפתור את פקקי תנועה הנוצרים באזור חסן ערפאה בתחילת ובסוף יום הלימודים.

הביקורת העיקרית שמשמיעים הארגונים החברתיים ביפו וארגון המתכננים במקום היא שאין טעם בתוכנית זו כל עוד לא הוכנה תכנית מפורטת לכל השטח שממערב רחוב קדם. לפיכך, לא ברור אם יש בכלל צורך בהגדלת נפח התנועה באזור שייצור הכביש החדש. 

ברברה צור, מתכננת בכירה מארגון במקום, טוענת במסמך שחיברה כי התכנית המוצעת לא נותנת פתרונות לבעיות אמיתיות שקיימות באזור ובראשם מצוקת הדיור. יתר על כך, התכנית תחייב הריסת מספר בתים הנמצאים בתווי הכביש וזאת תוך פיצוי מינימלי של יושביהם. בנוסף, יגרום הכביש החדש להריסת חצר בית הספר חסן עראפה שגם כך סובל מצפיפות. 

(בתמונה הגדולה: אבו ג'ורג' מצביע על תוואי הכביש העוקף)


המרוויחים: בעלי המגרשים
היתרון לכאורה שהציגה העירייה בכך שרחוב קדם יהפוך לשדרה ברוחב של 25 מטרים, תמוהה בלשון המעטה מאחר שדקה משם משתרע פארק המדרון מוכה השמש וחסר הצל. אם המטרה הייתה לטייל במרחב הירוק, יכלה העירייה פשוט לנטוע עוד עצים בפארק. שדרות הן צירים ירוקים במרכזי ערים ולא משהו שיוצרים דקה מהפארק והים. 

יותר מכך, הכביש החדש יהווה למעשה חיץ מסוכן בין שכונת ע'גמי לפארק עצמו, בעיקר לילדים וקשישים שהם המשתמשים העיקריים בפארק.  

המרוויחים מתוכנית זו יהיו בעיקר בעלי מגרשים ובתים בין רחוב קדם לכביש החדש שיקבלו זכויות בנייה. מדובר בשטח שרובו בבעלות מנהל מקרקעי ישראל. הניזוקים מתכנית זו יהיו דיירים מוגנים באזור, בעלי הבתים המיועדים להריסה, שכנים (במיוחד בצומת קדם/הכביש החדש) ובאי פארק המדרון.

תגובת העירייה
תגובת עיריית תל אביב: "עוקף קדם הינו מהלך שנועד לפתח את רחוב קדם כציר תנועה מרכזי וישיר בלב השכונה, המחבר בין נמל יפו לדרום העיר ולהפחית את העומסים העתידיים על ציר יפת. התוכנית לסלילת הכביש אושרה בוועדה המקומית והופקדה לאישור הוועדה המחוזית והיא במהותו תיקון לתכנית 2660- התכנית המאושרת לשכונת עג'מי שקיבלה תוקף בשנת 2000 ואשר קבעה תוואי לרחוב קדם, אשר חייב הריסתם של בתים קיימים. 

אישורה של התכנית הותנה על ידי הועדה המחוזית במתן חלופה מקומית לחלק מתוואי הרחוב באופן שיבטל את רוב ההריסות. תכנית עוקף קדם 2660א מקיימת תנאי זה על ידי יצירת מעקף מקומי של הרחוב בתוואי של שביל קיים בקטע שבין ביה"ס חסן עראפה בצפון ורחוב 3136 בדרום. 

על ידי כך מבטלת התכנית את הריסתם של מרבית המבנים שסומנו להריסה בתכנית המקורית וכן יוצרת מגרשים חדשים וכ-80 יח"ד (מעבר ל-14 שאושרו בתכנית המקורית) במאפייני בינוי מרקמיים הקיימים בעג'מי. בנוסף, כוללת התכנית הנחיות לגבי מסחר בקומת הקרקע, פיתוח שטחים ציבוריים פתוחים ומקומות חניה. נציין, כי רוב שטח התכנית הוא בבעלות מינהל מקרקעי ישראל.
 
חסן עראפה הינה תכנית בינוי נפרדת בתחום המגרש ביעוד ציבורי המשמש בחלקו לבית ספר כיום. התכנית תיצור הרחבה של החצר והקמת אולם ספורט לטובת בית הספר והקהילה".


תגיות:   כבישים ביפו   רחוב קדם ביפו   תכנית כביש עוקף קדם   שכונות ביפו  

תגובות  לכתבה זו 5 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  שדרות קדם
יעל שרוני, יפו העתיקה, (30/09/2011)
 2.  יעל, את חזירה חסרת לב.
רוני, נמל, (02/10/2011)
 3.  כן היא אוהבת את התדמית הזאת
דנה, תל אביב, (02/10/2011)
 4.  כביש לתושבי בת ים
למפרט רויטל, יפו, (03/10/2011)
 5.  עג'מי כבר לא תהיה שכונה ליד הים
שלומית, יפו, (03/10/2011)
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
תאונה ביפו-פצוע קשה
קשיש נפצע באורח קשה בתאונת דרכים
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |