ביום ראשון האחרון התקיימה הפגנה הדורשת להחזיר את קווי החמצן של יפו. זוהי ההפגנה הרביעית במספר הקוראת להחזרת קווי האוטובוסים לעיר. לכולם נדמה כי יפו נדבקה בחיידק ההפגנות השוטף את המדינה, לכן אף כתב לא טרח להגיע ולסקר את ההפגנה היפואית והבמה ניתנה לצפון העיר. אף אחד מהכתבים לא מבין את גודל מצוקת התושבים היפואיים בעקבות הרה-ארגון של התחבורה הציבורית בעיר.
אז הבטיחו שנת 2011 שהייתה אמורה להיזכר כשנה שבה התחוללה מהפכה תחבורתית שתגרום לציבור לעזוב את הרכב הפרטי ליד הבית ולעבור לתחבורה ציבורית נוחה, נגישה ומהירה, לא תיזכר ככזו.
מה שהציבור היפואי יזכור זה כיצד בפעם נוספת התעללו באותם תושבים קשיי יום שהמושג קווי חמצן אכן מייצג את מהות התחבורה הציבורית עבורם. אותם קשישים, נכים וילדים נאלצים ללכת מרחקים עצומים, או לעלות ולרדת מהאוטובוס כדי להגיע למחוז חפצם.
הובטח להם כי הרה-ארגון יקל ויקצר את לוח הזמנים שלהם, הובטח להם כי ההמתנה לאוטובוס תתקצר, אז הובטח. הבטחות בימינו ניתנות כלאחר יד ואין מי שאכן יבדוק כי הן מתמלאות.
מי שמכיר את תושבי יפו, יודע כי כבר לפני שנים הם איבדו את האמון במערכת ובדרך כלל לא נוטים למחות על העוולות שהיא גורמת להם, אבל הפעם הגיעו מים עד נפש, אין להם ברירה, נמאס להם להיות האזרחים השקופים שקולם לא נשמע
זה לא ארגון זה בלגן
תוכנית הרה-ארגון שכוונתה הראשונית אי שם בתחילת שנות ה-2000 הייתה להוריד את כמות האוטובוסים וליעל את הנסיעה ממקום למקום, לבנות קווי רוחב המחברים מזרח ומערב, להוריד את זיהום האוויר ולבנות מערכת המותאמת לציבור הנוסעים, נתקעה שנים רבות ולפתע הורד האבק מהתוכנית והוחלט ליישם אותה מבלי לבדוק את התאמתה לשטח.
קו 44, קו 46 וקו 8 היו שנים רבות קווים ששירתו אלפים מתושבי יפו. קווים יעילים ששימשו להסעת המונים למחוז חפצם בזמנים קבועים ובנוחות, נמחקו כלאחר יד ובמקומם הוכנסו קווים אחרים שגורמים עוול לציבור הנוסעים.
תושבי רחוב יפת הצורכים שירותי בריאות בבת ים, או תלמידים הלומדים בקצה הצפוני של יפת, שקו 46 היה עבורם אמצעי תחבורה נוח ונגיש נותרו ללא מענה, אמנם הבטחות נוספות ניתנו להם כי הקו ישוב בראשון באוגוסט, אולם שכחו לציין באיזו שנה.
קו 44 שירת את תושבי יפו ד' נאמנה וכעת הוא בוטל ובמקומו נעשה שעטנז ונבנה קו לא יעיל בתדירות נמוכה להחריד, שרק גורם לעוד עוגמת נפש.
מי מתושבי יפו שזקוק להגיע לאזור בן יהודה ובמשך שנים עלה על קו 8, גילה כי הקו בוטל ובמקומו אין שום חלופה פרט להחלפת אוטובוסים הגורמת לסרבול והארכת הנסיעה.
אזרחים שקופים
תושבי יפו יצאו לרחובות לדרוש את המגיע להם. זהו צעד לא שגרתי עבורם. מי שמכיר את תושבי יפו, יודע כי כבר לפני שנים הם איבדו את האמון במערכת ובדרך כלל לא נוטים למחות על העוולות שהיא גורמת להם, אבל הפעם הגיעו מים עד נפש, אין להם ברירה, נמאס להם להיות האזרחים השקופים שקולם לא נשמע.
הפעם הם רוצים להשמיע את קולם ולא מסתפקים בהפגנה הזו. בקרוב יצאו שוב לרחובות עם כוח נוסף לדרוש צדק חברתי – תחבורה ציבורית מתחשבת.
1. צריך להתארגן לחתימות של כל תושבי יפו להחזרת קו 8(לת)
תצרפו אתר לחתימות , (01/09/2011)
תגובה חדשה
2. להחזיר את קו 46 ו - 44 מיד.....(לת)
יפואית , יפו , (01/09/2011)
תגובה חדשה
3. מפקירים את ילדינו שצריכים להמתין זמן רב לאוטובוס
מונה , יפו , (08/09/2011)
ואח"כ ללכת ברגל מ - ד"ר ארליך ועד יפת פינת רח' מרגוזה ששם ממוקמים רוב בתי הספר ביפו.
תגובה חדשה
4. רוצים תחבורה הולמת ביפו
יעקב, יפו, (09/09/2011)
ספי כל הכבוד על הכתבות שלך בנושא קו ,46,44 והמצוקה הקשה מאוד של התושבים והתיירים שלא זוכים למענה הולם עם התחבורה ביפו .
תפני בבקשה בשאלות גם עם הנוגעים בנושא :
לשר התחבורה, חברת דן, ראש עיריית תל אביב, משרד התיירות ,ומבקר המדינה וכו' .
אולי בכך משהוא יזוז לפני שיהיה בעייתי ומאוחר מדי!!!
תגובה חדשה
5. בקשה מאחמד, כמאל וספי
נתן, יפו, (07/12/2011)
במסוף כרמלית יש תחנות שונות לכל האוטובוסים הנוסעים לרחוב יפת: 37 , 10, 88 - אם יצרפו לתחנה של קו 10 את כל שאר הקווים למרות שהיתה להם תחנה ראשונה במיקום אחר - יעזור הדבר לתושבי יפו.
אודה לכם אם תעבירו בקשה מסודרת בעניין.
תגובה חדשה
6. מסוף כרמלית
ספי, (08/12/2011)
אם הבנתי נכון אתה מבקש לצרף את שלושת הקווים לדגל אחד. אני מוציאה בקשה לחב' דן אעקוב אחרי זה כדי לבדוק התקדמות
תגובה חדשה
7. לספי - מסוף כרמלית
נתן, (11/12/2011)
כן ספי - זו הכוונה ותודה , מפנה תשומת ליבך שקוים 88 ו 37 מתחילים את המסלול במסוף עצמו - קו 88 הוא של אגד.
לקו 10 תחנה עם קו 18 ממש ביציאה לכיוון יפו.
יש אופציה להוסיף תחנה ל - 37 ו 88 יחד עם 10 ו 18.
העיקרון הוא כן , כל הקווים בדגל אחד.