‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  כאן ביתי
כאן ביתי
מצוקת חנייה, זבל ברחובות והומלס בכניסה לבית הם רק חלק מטענות התושבים במתחם נוגה, שהפך בשנים האחרונות מאזור תעשייה ומסחר לשכונת מגורים. בעקבות פניית פורטל יפו תבצע העירייה בדיקות בשטח
 מאת: אורה ענפי
‏יום שני ‏25 ‏יולי ‏2011. צילומים: אורה ענפי
איפה החנייה?
איפה החנייה?
שתף |
 
זבל ברחובות
זבל ברחובות
גילוי  נאות: אני גרה כאן זה שנה. לאחר  יותר מדי "שנות גלות" בשוהם, הצלחתי להגשים  חלום ולחזור הביתה, לעירי אהובתי תל-אביב-יפו.

אז נכון, אני גרה  במקום  מקסים, הכי שכונה של פעם, יופי של אנשים, כל הפסיפס האנושי  של יפו. תמהיל  נפלא של  עסקים קטנים מכל הסוגים, בתים משופצים בקצב מוגבר, מסעדות ובתי-קפה  נפלאים ואחד  התיאטראות  המובילים  בארץ, תיאטרון "גשר".

והכי הכי, לפתוח דלת וללכת ברגל לים, ולכל שכיות החמדה שאין להן אח ורע  מבחינתי. לא בארץ ולא באף מקום בעולם! פנינה, כבר אמרתי?

שדות זבל אינסופיים
אממה, לפנינה הזאת יש מספר בעיות המעיבות על החיים בשכונה. אחד השכנים שלי, קובי שנהב, עבר לכאן מהרצליה. הוא מאושר כאן אבל בעיות הלכלוך מפריעות לו מאוד. "זבל מתגולל ברחובות," הוא אומר. "בייחוד בסופי שבוע. אנשים המגיעים לשכונה במיטב מחלצותיהם לבילוי בתיאטרון, בבתי הקפה ובמסעדות חייבים לעבור  בשדות  הזבל  האינסופיים, להיזהר ממוקשי  נעל בדמות גללי הכלבים והחתולים. החתולים עושים שמות, קורעים  שקיות אשפה הזרוקים ברחובות השכונה, מפזרים  לכל עבר. כן, הודעתי לעירייה, כן אני עושה זאת כל פעם מחדש, כן, אין שינוי".
"אני לא רואה שום סיבה בעולם מדוע לא ייהפך גם צידו השני של הרחוב לחנייה מותרת לתושבים בלבד לאחר השעה חמש, בדיוק כמו בשאר חלקי העיר בהם יש פעילות ענפה כל כך למען הציבור כולו"

רק שש חניות
אבירם  דאו, הגיע עם משפחתו הצעירה מצפון העיר. הוא לא מבין למה לא יוצרים עוד מקומות חנייה במקום כה פופולרי. "החנייה זאת מכה קשה. תיאטרון, בתי קפה ומסעדות, זהו אזור בילוי תרבותי לכולם, אבל הבניינים החדשים בשכונה עם חניות מועטות. למשל, הבניין בו אני גר, ברחוב פורייה 1, יש שם 50 דירות ו-6 חניות. זה לא הגיוני".

לדבריו, עוד שני בניינים חדשים עומדים להתאכלס בקרוב. האחד ללא חנייה בכלל והשני מכיל 19 דירות, אף הן עם שש חניות. "אני לא רואה שום סיבה בעולם מדוע לא ייהפך גם צידו השני של הרחוב לחנייה מותרת לתושבים בלבד לאחר השעה חמש", הוא אומר. "בדיוק כמו בשאר חלקי העיר בהם יש פעילות ענפה כל כך למען הציבור כולו".



זומבי בכניסה לבית
פול  רוזנברג, תושב השכונה, גר לפני כן בדירה שכורה באזור. כעת קנה דירה בבניין החדש. כאיש משפחה הוא חרד לביטחון השכונה. "התאורה הן  במדרחוב בת-עמי והן במדרחוב פורייה אינה עובדת כראוי. 

אין כמעט ערב  שבו פועלים כל עמודי התאורה. למותר לציין, כי האזור עדיין לא נקי לגמרי  ממפגעים המעוררים פחד, כמו אותו הומלס שפגשה שכנה צעירה בחדר המדרגות שרוע על הרצפה כמו זומבי, כאשר יצאה מביתה באחד מערבי שבת. זה מאוד לא נעים לגדל ילדים קטנים בתחושה של חוסר ביטחון. מאוד מפריע לי. אנחנו נמצאים כבר תקופה ארוכה בשכונה ומאוד אוהבים אותה. חבל".

פניות רבות של תושבים  הוגשו לעירייה ונתקלו בתשובות הבנליות. נכון, אין להתעלם  מהעבודה  הנעשית כאן,  אך היא אינה מספקת. המלאכה רבה. השכונה מתפתחת בצעדי ענק ויש לטפל ובמהרה בבעיותיה שרק הולכות וגדלות  וכבר נושפת לנו בעורף שכונה חדשה ויפהפייה.
בניין חדש בבנייה
בניין חדש בבנייה

הכול נמצא בטיפול
מעיריית תל אביב קיבלנו את התגובה הבאה: "מתחם נגה הינו מתחם אשר שימש בעבר כאזור תעשיית מפעלים ומסחר ובשנים האחרונות החל לפרוח ולשמש גם למגורים. הטענות השונות של תושבי מתחם נגה התקבלו בעירייה ומטופלות במידת הצורך על ידי הגורמים הרלוונטיים. פינוי אשפה במתחם מבוצע בכל ימות השבוע עד השעה 10:00 בבוקר, ובעקבות הפניות ייבחן הביצוע במקום במהלך סוף השבוע הקרוב.

באשר לנושא התאורה, מבדיקתנו עולה כי נגרמו לאחרונה תקלות במערכת התאורה באזור לאור עבודות תשתית שבוצעו בשדרות ירושלים. התקלות ברחוב פורייה טופלו ובימים אלו שוקדים על תיקון התקלה במדרחוב בת עמי, בכל מקרה תבוצע בדיקה בשטח בימים הקרובים.

לגבי נושא החנייה, המדיניות העירונית הינה לאפשר חנייה מועדפת לתושבים בצד אחד של הרחוב בלבד או בכ- 50% ממקומות החנייה, כפי שקיים במתחם. בסיור שנערך בשטח סוכם כי תקבע במקום חנייה לאופנועים וכן שתבוטל כניסה לחנייה שאינה קיימת בפועל ברחוב פורייה וכך נעשה. 

בנוסף, העירייה עומדת לסלול מגרש חנייה (בשטח עפר המשמש כיום לחניה) בפינת הרחובות קויפמן-אליזבט ברגר, כך שתתאפשר חנייה מסודרת לבאי התיאטרון". 

תגיות:   שכונות ביפו   מגורים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 3 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  חחחח
איל, עג'מי, (26/07/2011)
 2.  חחחחחחחחחחחח
סתיוו, (28/07/2011)
 3.  יאללה לעשות ...
יאיר אריש תסרוקתן, שדרות ירושלים 5 מתחם נ*גה, (22/09/2011)
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |