‏שבת ‏27 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  לאהבה אין תנאים
לאהבה אין תנאים
מכבי קביליו יפו לא עלתה לליגה הלאומית, אך גם היא יודעת שהיא שייכת לליגה של הגדולות. ערן כהן אמין מסכם את העונה בהתרגשות גדולה
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום רביעי ‏01 ‏יוני ‏2011. צילומים: פורטל יפו
שתף |
 
מועדון ענק הוא מועדון מכבי קביליו יפו. די בלספר על התחושות איתם הלכו הערב לביתם כל אחד מאוהדי, מנהלי ושחקני מכבי קביליו יפו, כדי להבין את העוצמות של המועדון הזה. לא הפסד, משמעותי וגורלי ככל שיהיה יגרע מהמסע הנדיר והאדיר אותו עשתה העונה קבוצת האוהדים. 
שחקני המועדון סיפקו לנו חוויות שלעולם לא נשכח. אמנם לקח להם קצת זמן להבין לאן הם הגיעו, אך מרגע שזה קרה, אי אפשר היה לעצור אותם, כן גם הם התאהבו במכבי קביליו יפו והפכו לאוהדיה.

תחושות של כעס והתמרמרות לא תמצאו בלבם של אוהדי מכבי קביליו יפו. הם עזבו הערב את אצטדיון וינטר בחזה מתוח כשתחושה חזקה של גאווה ממלאת אותם. הם יודעים להעריך לוחמים. הם יודעים להעריך חיילים נאמנים. הם יודעים להעריך הקרבה ומלחמה. היום נלחמו הבחורים בשביל הסמל שאותם אוהדים כל כך אוהבים. הם רצו בכל מאודם לשלוח את מכבי קביליו יפו לליגה הלאומית ואנחנו כמו כולם ראינו זאת טוב מאוד.
תחושות של כעס והתמרמרות לא תמצאו בלבם של אוהדי מכבי קביליו יפו. הם עזבו הערב את אצטדיון וינטר בחזה מתוח כשתחושה חזקה של גאווה ממלאת אותם. הם יודעים להעריך לוחמים

ראויים ללאומית
מכבי קביליו יפו אינה נופלת מהכוח עמידר ר"ג. נכון, תקציבה הוא בערך פי 2.5 משלה ונכון שהכוח מתהדרת בשלושה זרים, אך בצמד המפגשים הוכיחו שחקני קביליו יפו כי הם ראויים לכרטיס לליגה הלאומית. ההפסד במשחק הראשון היה כנראה קצת יותר מדי ונתן להכוח יתרון חשוב לקראת הגומלין. 

מאמני יפו הכינו שיעורי בית והערב ביטלו לגמרי את משחקה של הכוח. יפו שלטה ללא עוררין במשחק. היא שוב ספגה מוקדם (בדקה ה-2) כתוצאה מחוסר ריכוז בהגנה, אך מדקה זו ואילך הפגינה עליונות בשדה. יפו החמיצה מספר רב של מצבי כיבוש מצוינים. אם הייתה מנצלת חצי ממצביה, היא הייתה עולה היום לליגה הלאומית.

הכוח כבשה שער מוקדם, החמיצה פנדל ומעבר לזה לא עשתה דבר. היא לא הצליחה לשחק את משחקה הרגיל. הכדורים הארוכים מההגנה להתקפה נבלמו מצוין על ידי ההגנה היפואית. טל שמעיה שהצטיין במפגש הראשון, בקושי הורגש. 

שחקני ההתקפה היפואים הביכו פעמים רבות לאורך כל המשחק את הגנת הכוח, יפו יודעת שאלמלא הטעויות בדקות הפתיחה של שני המשחקים, היא הייתה חוגגה ליגה לאומית.

הניצחון הגדול של מכבי קביליו יפו הגיע למרבה ההפתעה דווקא בשריקת הסיום. כ-1000 אוהדים שצבעו את וינטר בכחול לבן עודדו בהתרגשות והודו לשחקני מכבי קביליו יפו על עונה מדהימה. 



בין מחיאת כף למחיאת כף חלפו בראשם של האוהדים החוויות הגדולות שחוו השנה. ממשחק הפתיחה בקופסה נגד טייבה דרך המשחק המרתק בטדי ועד לחתיכת ההיסטוריה בצמד המשחקים המשוגע באילת. הפכנו משפחה, התאהבנו בשחקנים והם בנו. לאורך כל הדרך ידענו שאנחנו עדים לרגעים גדולים שבוודאי ניזכר בם בעתיד.

אכזבה ופספוס
 30 דקות עמדו שחקני קביליו יפו וצוות האימון אל מול הקהל. חלקם התחבקו. חלקם מחאו כפיים. חלקם תפסו את הראש וכן היו גם כאלה שמיררו בבכי. מכבי קביליו יפו לא עלתה לליגה הלאומית, אך גם היא יודעת שהיא שייכת לליגה של הגדולות. וכך, תוך מספר רגעים, התחלפו תחושות האכזבה והפספוס בתחושות של כיף, גאווה וכבוד, כבוד להיות שייך למשפחת מכבי קביליו יפו, היום אני כמעט בטוח, יודעים זאת כולם.

כ-1000 אוהדים הגיעו הערב לוינטר למרות המחירים המופקעים, וקיוו לדחוף את מכבי קביליו יפו לעבר הליגה הלאומית. אוננה ובורשטיין בחרו להציב הרכב שונה מזה שפתח ביום חמישי. סוהיב פרג' ומוחמד חטארי קיבלו את חולצת ההרכב במקומם של מאור מרציאנו ונתנאל מולכו. בדיוק כמו במפגש הראשון ביום שלישי, הפתיחה הייתה שייכת דווקא למארחים.

התקפה מצד שמאל מעוררת מהומה ברחבת יפו שאינה מצליחה להרחיק את הכדור שמגיע לעומר רפס, שמקרוב שולח כדור חזק ומכניע את עדי בויטר, 1-0 להכוח עמידר ר"ג כבר בדקה ה-2 של המשחק. בדקה ה-5 נשלח עומר רפס בכדור ארוך, אך בויטר יצא מהר והרחיק את הסכנה.
בדקה ה-7 מכניס יאיר כהן צדק כדור גדול למוחמד חטארי, אך מרטינוביץ העירני קרא את המהלך והרחיק את הכדור. 

דקה חולפת ובסיום התקפת כדורגל טובה מניף סולי צמח את רגלו ובועט ממרחק, אך הכדור אינו מוצא את המסגרת. בדקות אלה הייתה יפו הדומיננטית במגרש. יאיר כהן צדק וסוהיב פרג' היו הבולטים בשורותיה והניעו את ההתקפה היפואית.

בדקה ה-13 נכנס סוהיב לרחבת הכוח שמתבלבלת, אך לבסוף מצליחה להרחיק את הכדור. בדקה ה-17 נשלח רפס בצד ימין של ההתקפה וחודר לרחבה, אך כדור הרוחב שהוא מוציא מורחק נהדר על ידי הגנת יפו. בדקה ה-20 שולח עידן דוד כדור נהדר לסוהיב פרג' שחודר לרחבה ומוציא כדור רוחב חד, אך הגנת הכוח שוב מרחיקה. יפו הניעה כדור בצורה טובה והשתמשה רבות במגיניה לצורך יצירת מצבי כיבוש.

בדקה ה-25 מסתיימת התקפה יפואית בהכשלתו של יאיר כהן צדק מרחק 18 מטרים משערו של מרטינוביץ. כהן צדק בעצמו לוקח את הבעיטה ומסובב לפינה, אך השוער הנהדר במקום כדי לקלוט. בדקה ה-29 בועט יאיר כהן צדק כדור חזק שפוגע בשחקן הכוח וכמעט חודר לרשת. בדקה ה-32 מקבל דוד את הכדור במצב טוב ומשאיר לכהן צדק שמגיע מאחור ומ-22 מטרים שולח פצצה שחומקת סנטימטרים ספורים ממסגרת השער.

בדקה ה-40 מאבד בני שרקט כדור בסמוך לרחבה ומאפשר לרפס הפעלתן להרים את הכדור לשמאל הרחבה לעברו של שמעיה שמנסה להוריד בראש, אך הכדור פוגע בידו של סולי צמח. שופט המשחק זיו אדלר (בינוני מאוד) פוסק לבעיטת עונשין מ-11 מטרים, מוצדקת יש לומר. 

יוגב בן סימון שנעדר מהמשחק הקודם עקב צהובים לקח את הבעיטה. ביציע היפואי נשמעות שריקות בוז שמנסות להוציא את בן סימון מריכוז. סולי צמח ניגש לבויטר ולוחש משהו באוזנו. בן סימון ניגש לבעיטה ובועט החוצה. יפו עדיין מפגרת בשער אחד בלבד. 1-0 להכוח עמידר ר"ג עם השריקה לסיום המחצית הראשונה.

המחצית השנייה
אל המחצית השנייה עלתה יפו ללא שינויים בהרכבה. אוננה ובורשטיין קיוו כי היכולת הטובה מהמחצית הראשונה תוביל לכיבוש שער השוויון. בדקה ה-47 מצב גדול ליפו. מוחמד חטארי מקבל כדור גדול מבני שרקט ברחבה ומעמדה נוחה חייב לבעוט או למסור לדוד שהיה לבדו, מוחי מתמהמה ומאפשר ללביא להרחיק את הכדור. 

בדקה ה-53 מוסר פרג' למוחמד חטארי שבנגיעה בועט לשער, אך מפספס את המסגרת. בדקה ה-60 יוצאת הכוח לאחת מהתקפותיה הבודדות במשחק. הרמה מצד ימין מוצאת את בויטר תופס אוויר, אך שוסט מרחיק את הכדור רגע לפני שהוא מגיע לשחקן הכוח.

בדקה ה-62 מקבל דוד כדור טוב באגף שמאל וחודר לרחבה תוך שהוא עובר שני שחקנים, אך נעצר רגע לפני הבעיטה. בדקה ה-63 עובר חטארי את שומרו ברחבה ומוציא כדור טוב לדוד שמגיע מאחור ונדחף ברחבה, השופט מורה להמשיך. בדקה ה-64 בועט כהן צדק כדור מסובב מ-16 מטרים, אך החוצה.

יש להפעיל רמקולים וללחוץ על החץ


בדקה ה-70 מגיעה יפו למצבה הטוב ביותר עד לדקה זו. חן מלכה היתל בהגנת הכוח שהתבלבלה והובילה את הכדור לעידן דוד שנעמד מול מרטינוביץ, אך לא הצליח להכניעו. יפו תקפה את הכוח בדקות אלה. היא הציגה כדורגל טוב. הניעה כדור בסבלנות וניסתה לפצח את הגנת הכוח בעזרת מסירות קצרות וחכמות. 

בדקה ה-75 מגיעה החמצה נוספת של מכבי קביליו יפו. מלכה הפעלתן מתנהל עם הכדור באגף ימין ומעביר כדור רוחב שפוגע בחטארי ומגיע לברקוביץ, שמנקודת 11 המטרים בועט החוצה, לא ייאמן.

בדקה -77 מוסר חטארי לסולי צמח שמהרחבה שולח כדור חזק שעושה דרכו למסגרת, אך פוגע בראשו של רפס ויוצא לקרן. בדקה ה-84 מנהלים מלכה ודוד דאבל פס נהדר והאחרון מנסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה, אך מרטינוביץ לא נתקל בבעיה וקולט את הכדור. בדקה ה-87 בעיצומו של הלחץ היפואי, מכניס ברקוביץ כדור נהדר לחטארי שעוצר בחזה ובועט חזק, אך הכדור עולה גבוה מעל השער. 

בדקה ה-93 מכניס חן מלכה מסירה טובה לסולי צמח שמגיע מול השוער, אך בועט החוצה. בדקה ה-95 מקיימים דוד ומרציאנו דאבל פס בסמוך לדגל הקרן בצד שמאל עד שהראשון מרים כדור מדוד לחטארי שנוגח נהדר ומשווה את התוצאה ל- 1-1 מוצדק. עם כיבוש השער שורק אדלר לסיום המשחק ולא מאפשר ליפו אפילו התקפה אחת נוספת בניסיון לקבוע הארכה.



ניפגש בעונה הבאה

מכבי קביליו יפו יכולה להרגיש פספוס על כך שלא הצליחה לעבור את הכוח עמידר ר"ג. האוהדים, המאמנים והשחקנים יודעים שעם קצת יותר ריכוז וכמובן חיבוק מאלילת המזל והם היו חוגגים היום עלייה שלישית ברציפות. המסר החשוב שיצא היום מאצטדיון וינטר הוא שמועדון מכבי קביליו יפו חזק מהכול. מכל משחק כזה או אחר, מכל החלטה כזו אחרת ומכל הכרעה מוצדקת או מוצדקת פחות. הקהל הרב, השחקנים והאנשים היקרים שמרכיבים אותו הם הכוח והעתיד של המועדון.

תצוגת עידוד כפי שנראתה לאחר שריקת הסיום היא מחזה נדיר בכל קנה מידה. אלף אוהדים שכרגע הפסידו במשחק עלייה מתעלים מכל לכל הרגשה של אכזבה ותסכול וחושבים רק איך ביכולתם לשמח ולהודות לשחקני הכדורגל המצוינים שלהם. הם באמת אוהבים אותם. הם רצו להוכיח זאת פעם אחת אחרונה לפני שהמסך יורד על העונה האדירה הזאת. הם עשו זאת ובגדול. לאהבה אין תנאים.

מכבי קביליו יפו שלנו מרימה את הראש שנייה לאחר שנקבע כי היא תמשיך עונה נוספת בליגה א'. היא מרימה את הראש כי היא יודעת שאין זמן לשום דבר אחר. יש לנו פה מועדון שצריך להמשיך קדימה ולהשיג את המטרות שלו. יש לנו פה מועדון ששובר שיאים מעונה לעונה. מועדון שסיפק לנו בשלוש העונות האחרונות רגעים נדירים של אושר והתרוממות רוח. מועדון שהגיע לו להעפיל לליגה הלאומית כבר לאחר שלושת הניצחונות האדירים בפלייאוף, במהלכם חזר מפיגור. מועדון בעל רוח מיוחדת. מועדון ענק. מכבי קביליו יפו אני אוהב אותך היום יותר מתמיד!

ניפגש בעונה הבאה.

תגיות:   מכבי יפו   כדורגל ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |