‏יום רביעי ‏01 ‏מאי ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  הנקודה הכי נמוכה
הנקודה הכי נמוכה
כאילו לא הספיק לה השבוע ההפסד מול טמרה, שוב עומדת מכבי יפו מול שערה הריק של עירוני נתיבות. ערן כהן אמין טוען שמכאן אפשר רק לעלות
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום ראשון ‏09 ‏ינואר ‏2011. צילומים: פורטל יפו
לא פשוט להפסיד
לא פשוט להפסיד
שתף |
 
מעולם בהיסטוריה הקצרה שלה לא יצרה מכבי קביליו יפו רצף של שלושה משחקים ללא כיבוש שער זכות. מעולם בהיסטוריה הקצרה שלה לא נראתה מכבי קביליו יפו חסרת אונים וכנועה כל כך מול יריבותיה, פעמיים בתוך שבוע אחד.

דווקא ביום שישי קיבל המיזם של מכבי קביליו יפו משמעות אחרת, מטרה אחרת, בעיקר בקרב אוהדיה. יותר מבכל יום שישי אחר במשך שתיים וחצי העונות האחרונות, אנחנו לומדים להעריך את גודל ההישג של כולנו. את רצף ההצלחות הלא ייאמן שמקבל תוקף חזק הרבה יותר. 

נכון, לא פשוט להפסיד. בטח שלא פשוט להפסיד פעמיים תוך שלושה ימים שני משחקים שהוגדרו כקריטיים עבור המועדון. הצלחת או כישלון המיזם אינם נמדדים בעליית ליגה או בהשגת הישג כזה או אחר אלא בהתמודדות עם רגעים כאלה, רגעים קשים ולא נעימים שכל קבוצה בהיסטוריה של הכדורגל עברה, חלק מהמסורת. מכאן, מהנקודה הכי נמוכה של מכבי קביליו יפו מאז נוסדה, צריכים כולנו להרים את הראש גבוה גבוה, לבלוע את הרוק ולהמשיך קדימה. להיזכר בדרך הארוכה שעשינו עד שהגענו לאיפה שאנחנו נמצאים היום ולהזכיר לעצמנו את גודל הנס שקרה לנו. זה לא מובן מאליו, ודווקא ברגעי משבר חשוב לעצור ולהיזכר מי אנחנו ומאיפה הגענו.

הצלחת או כישלון המיזם אינם נמדדים בעליית ליגה או בהשגת הישג כזה או אחר אלא בהתמודדות עם רגעים כאלה, רגעים קשים ולא נעימים שכל קבוצה בהיסטוריה של הכדורגל עברה, חלק מהמסורת. מכאן, מהנקודה הכי נמוכה של מכבי קביליו יפו מאז נוסדה, צריכים כולנו להרים את הראש גבוה גבוה, לבלוע את הרוק ולהמשיך קדימה
כ-500 אוהדים ליוו את מכבי קביליו יפו למשחק חוץ קריטי עבור המשך הדרך בצמרת הליגה. לאחר ההפסד באמצע השבוע בטמרה, ידעו במועדון כי רק ניצחון ישיב את הסדר על כנו ואת השקט למערכת. עירוני נתיבות שהגיעה לאחר הניצחון הסנסציוני על רמת השרון במסגרת הגביע, שיחקה בנחישות והתלהבות רבה, שלטה ברוב שלבי המשחק וכבשה שני שערים שהביאו לה את הניצחון החשוב.


במכבי קביליו יפו ראינו בעיקר בלבול, לחץ וחוסר ביטחון. קושי בהנעת כדור בסיסית, חורים בהגנה וחוסר יכולת ליצור מצבי כיבוש. סולי צמח, הקשר שהגיע לקבוצה מצמרת הליגה הלאומית, אינו מספק את הסחורה מאז הצטרף למועדון ומתקשה בפעולות פשוטות. שחקני הקישור הקדמי עידן דוד וחן מלכה מתקשים לקחת את הקבוצה על גבם ואינם באים כלל לידי ביטוי. מלכה שהוכיח במחזורים קודמים את יכולתו, שוב נעלם לדקות ארוכות ואינו לוקח חלק מרכזי בהנעת הכדור של הקבוצה. 

עידן דוד משחק ללא ביטחון ואינו מהווה גורם בהתקפת הקבוצה. אך אין זה הוגן לציין את שמותיהם מבלי להזכיר לכולם: כל אחד משחקני מכבי קביליו יפו הציג יכולת מחפירה שאינה תואמת את אופי המועדון. במשך 90 דקות בעטה יפו פעם אחת בלבד למסגרת ולא הצליחה לייצר אף מהלך התקפי ראוי.

מאור מרציאנו ומוחמד חטארי שהיו הטובים ביותר במשחק הגביע נגד טמרה, פתחו רק על הספסל. עד לכניסתו של חטארי בדקה ה-55 שיחקה יפו עם חלוץ אחד בלבד, מתי אברהם, כשדודי ביטון בדומה לתפקודו נגד טמרה שוב היה מאחורה בעמדת השחקן מאחורי החלוץ.

פתיחת המשחק לוותה על ידי עידוד נהדר של מאות יפואים ביציע שקיוו סוף סוף לראות כדורים ברשת היריב ולטעום טעמו של ניצחון. דווקא יפו הייתה זו שסיכנה ראשונה את השער כשבדקה ה-2 הכניס דודי ביטון כדור מצוין לעידן דוד שנכנס לרחבה, אך במקום למסור לאברהם הפנוי, שחרר בעיטה חלשה שלא הזיזה לשוער המקומיים, אשר אלחרר. מכאן ואילך ראינו רק קבוצה אחת על המגרש: מכבי עירוני נתיבות.

לא ייתכן ששחקנים שהגיעו למועדון במטרה להצעידו קדימה ומשתכרים בהתאם ייתנו תפוקה כה דלה ויציגו תצוגות כאלו חלשות המבזות את שם המועדון. שבוע אחר שבוע, בכל מגרש בארץ הם מקבלים אהבה וגיבוי, הגיע הזמן להחזיר על המגרש ולהוציא את הקבוצה מהבוץ שאליו הכניסו אותה
בדקה ה-8 נשלח שחקן נתיבות אורן פחימה לעומק הרחבה, אך כפיר אגסי מנע ממנו את הבעיטה ברגע האחרון. בדקה ה-11 משתחרר דודו פלס הנהדר משומרו כשהוא במצב בעיטה קורץ, אך יניב עמיאל גולש לרגליו ומרחיק את הסכנה. בדקות אלה הורגשה בדידותו של מתי אברהם בשפיץ. גם כשהצליח החלוץ להשתלט על הכדורים הארוכים שנשלחו לעברו, היה בודד וללא אף חבר בהתקפה.

בדקה ה-19 מהתל קשר נתיבות ערן זגר בהגנת יפו באגף שמאל ומעביר מסירת רוחב מדויקת לחלוץ איציק פרץ, שבועט למסגרת אך הכדור אינו חזק דיו ועדי בויטר במקום כדי לקלוט.
בדקה ה-22 מוכשל מתי אברהם מרחק 22 מטרים משערה של נתיבות. יניב סבג לקח את הבעיטה ושחרר כדור חזק שחמק רק במעט ממסגרת השער. בדקה ה-25 פורץ פחימה לימין הרחבה ושולח כדור חזק שחולף ליד עמוד השער. 

בדקה ה-28 דבר כבר לא עוזר ליפו. איציק פרץ במהלך נאה חולף על פני כפיר אגסי וממפתן הרחבה שולח כדור חזק לרשת הגבוהה, 1-0 מוצדק למכבי עירוני נתיבות. גם לאחר ספיגת השער לא השתנתה המגמה ונתיבות המשיכה לשלוט בשדה. 

בלבול, לחץ וחוסר ביטחון
בלבול, לחץ וחוסר ביטחון
בדקה ה-34 נשלח דודו פלס לרחבת יפו, הגיע מול בויטר ורק התמהמהות בלתי מוסברת שהובילה להרחקה מרגלו של כפיר אגסי מנעה שער נוסף למקומיים. בסיום המחצית הראשונה 1-0 מוצדק למכבי עירוני נתיבות במחצית חלשה מאוד של מכבי קביליו יפו.

גם פתיחת המחצית השנייה לא בישרה טובות ליפו שהמשיכה ביכולתה הלא משכנעת ואפשרה למקומיים להגדיל את יתרונם.
בדקה ה-52 נפסל שער נגיחה של נתיבות בטענה לעבירה שבוצעה ברחבת יפו. מאמן יפו עופר פביאן הכניס למערכה את מוחמד חטארי וסוייב פריג', אך גם הם לא הצליחו לשנות את יחסי הכוחות על הדשא. בדקה ה-55 מרחיק כפיר אגסי את הכדור בצורה גרועה היישר לרגליו של דודו פלס ששולח מ-16 מטרים כדור חד וחזק לרשת, 2-0 למכבי עירוני נתיבות. עד הסיום יכלה נתיבות להגדיל את יתרונה כשיפו ממשיכה ביכולתה החלשה ואינה מסכנת אפילו פעם אחת את שער היריבה.
2-0  למכבי עירוני נתיבות בסיום.

שחקני מכבי קביליו יפו חייבים לעשות חשבון נפש רציני עם עצמם. לא ייתכן ששחקנים שהגיעו למועדון במטרה להצעידו קדימה ומשתכרים בהתאם ייתנו תפוקה כה דלה ויציגו תצוגות כאלו חלשות המבזות את שם המועדון. שבוע אחר שבוע, בכל מגרש בארץ הם מקבלים אהבה וגיבוי, הגיע הזמן להחזיר על המגרש ולהוציא את הקבוצה מהבוץ שאליו הכניסו אותה.

יש להפעיל רמקולים וללחוץ על החץ

תגיות:   כדורגל ביפו   מכבי יפו  

תגובות  לכתבה זו 1 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  מכבי יפו אכזבה!!!!!!!!!! (לת)
אוהד עצוב מיפו, (09/01/2011)
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |