‏יום שני ‏29 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  כוכב המאוול
כוכב המאוול
גמר תחרות כוכב נולד הערבי נערך בחמישי האחרון ביפו. המועמדת המקומית, שרי משהראווי, ייצגה אותנו בכבוד אך לא העפילה לשלושת המקומות הראשונים. רשמים מן התחרות
 מאת: נורית הוראק
‏יום שלישי ‏14 ‏דצמבר ‏2010. צילומים: נורית הוראק
משהראווי. נציגות יפואית
משהראווי. נציגות יפואית
שתף |
 
כולנו רוצים להיות כוכבים. תוכניות כמו "כוכב נולד" עונות בדיוק על הצורך הזה ומכתירות אלמונים כישרוניים להיות הכוכבים של הדור הבא. גם במגזר הערבי בארץ נערכת התחרות זה 12 שנה והיא צוברת פופולאריות ומניבה זמרים שזכו להצלחה מסחרית בארץ ובחו"ל. 

בזכות האינטרנט, התוכנית משודרת לכל העולם הערבי שמוצא בה עניין רב וכך היא זוכה למאות אלפי צופים המתעניינים בסצנת המוזיקה הערבית בישראל. האירוע גם משודר בקול ישראל בערבית ומצולם לטלוויזיה הישראלית בערבית. 

צביקה הדר של המגזר
צביקה הדר של המגזר

טיפוח התרבות הערבית
בחמישי האחרון נערכה תחרות הגמר במרכז אניס ביפו והופיעו בה עשרת המועמדים שהגיעו לשלב האחרון. המועמדת היפואית, שרי משהראווי, לא הגיעה לשלושת המקומות הראשונים, אבל אפשר להתנחם בכך שלזוכה במקום הראשון, קארין כוסא בת ה-16 מירושלים, יש קרובי משפחה בעיר. 

הבחירה בזוכה נקבעה על סמך ועדת שופטים מתחום הזמר הערבי, ששמם נשאר חסוי כדי למנוע הטיות והשפעות, הצבעות באינטרנט ובחירת הקהל באולם.

"ההכנות לאירוע מתחילות כל שנה במאי עם פרסום דבר התחרות ובעקבותיה פנייה של מאות מועמדים בגילאי 12 עד 18", מספר סמי עבד אל-קאדר, ממארגני האירוע. "הפרסים הכספיים מכובדים והם נעים בין 2,000 שקלים ל-5,000 שקלים למקום הראשון".

בערב הופיעו בני הנוער במבחר שירים מסורתיים מהפולקלור הערבי אל מול אולם מלא לגמרי המורכב מאוהדים, בני משפחה וחברים. ראש העירייה, רון חולדאי, ציין כי יפו היא אולי לא המקום הטבעי לתחרות כזאת, שהרי מספר התושבים הערבים בצפון גדול יותר, אך לעיריית תל אביב יפו חשוב לטפח את התרבות הערבית. הוא סיים בברכות למועמדת היפואית והוסיף בחיוך שהוא משוחד לטובתה.

מרכז החיים של המדינה
ארבעה מתמודדים מיפו ניגשו השנה לתחרות ורק אחת הגיעה לגמר. משרהאווי, בת 18, שרה כבר שמונה שנים במקהלת קולות השלום והופיעה במסגרתה גם בחו"ל וגם בפני אישים ידועים כמו הנשיאים קלינטון ובוש בביקוריהם בארץ. "אני מתכבדת לייצג את יפו ומקווה שלא אאכזב", היא אמרה לפני התחרות ולא שללה השתתפות עתידית בתחרויות כמו כוכב נולד הטלוויזיונית.

קארין הזוכה בתחרות (משמאל) ואמה
קארין הזוכה בתחרות (משמאל) ואמה
"האירוע מושך תשומת לב מהרבה מקומות בארץ ובחו"ל ומערב השקעה לא מעטה של כספים ומשאבים מצד עיריית תל אביב יפו", מספר כמאל אגברייה, יועץ ראש העיר לענייני הקהילה הערבית ויו"ר שכונת עג'מי. "עד ליום האירוע קיבלנו 15 אלף הצבעות באתר האינטרנט ואנו מצפים ל-30 אלף עד לפתיחת האירוע. הייתי נוכח בחזרות וראיתי את הרמה של המועמדים ואני מאמין שיהיה קשה מאוד להכריע בדבר הזוכה".  

הפרויקט מייצג את התמיכה של עיריית תל אביב יפו בתרבות הערבית ובקידומה" אומר אחמד בלחמה, מנהל אגף קהילה ערבית ומיזמים ציבוריים בעירייה. "אנו שואפים לעזור לצעירים מיפו להתקדם בכל הקשור לאמנות ולזמר ורואים בתחרות את פרויקט הדגל שלנו. כולי תקווה שהפרויקט יוביל להקצבה נוספת ולתוכניות דומות. אני קורא לכל תושב יפו עם רעיון או מחשבה לפעילות לפנות לעירייה ואנו נשמח לעזור בקידום".

"החלטנו ליצור את הקשר עם עיריית תל אביב יפו לרגל חגיגות מאה השנה לתל אביב", מספר פארוק עמרור מהמרכז היהודי ערבי בבית ברל שיזם את האירוע. "עריכת האירוע ביפו מבטאת את הרב-תרבותיות של העיר ומחזקת את הדו-קיום בעיר. עיר שהיא מרכז החיים של מדינת ישראל ושיש בה שיתוף פעולה יפה בין יהודים לערבים. בשנה הבאה אנחנו מקווים לערוך את התחרות בחיפה, עיר אחרת שמייצגת דו-קיום ושיתוף".

תגיות:   כוכב נולד הערבי   תחרות שירים ביפו     

תגובות  לכתבה זו 4 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  שרי את תמיד הכוכבת שלנו! (לת)
החברים מיפו , (14/12/2010)
 2.  שרי את יצגת את יפו בצורה מושלמת ובכבוד רב כל הכבוד (לת)
לשרי הזמרת שלנו, (14/12/2010)
 3.  איזו תמונה יפה של שרי (לת)
ג'ואן, יפו, (15/12/2010)
 4.  הערבייה הכי סקסית בישראל
נדין, תל אביב, (25/09/2011)
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |