‏יום שישי ‏19 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  המחול של סבתא
המחול של סבתא
מירה טל הייתה בהצגה "סבתא" והזילה דמעה
 מאת: מירה טל
‏יום ראשון ‏11 ‏דצמבר ‏2011.
תמונות: יח"צ
תמונות: יח"צ
שתף |
 
המחול של סבתא

בשבוע שעבר הייתי בהצגה סבתא / אנסמבל פרסונה,  בתיאטרון ערבי עברי ביפו.
המקום הקטן השרה עליי הרגשת חמימות בייחוד בערב קר שכזה,והזוג הנחמד שאחראי על המזנון במקום פינק בפיתה עם לבנה עד לשולחן שבו ישבתי עם אימי.
לשולחן ניגשה אלינו בהפתעה בת דודתי שחקנית מוכשרת שלא ראינו זמן מה. אחריי נשיקות וחיבוקים היא סיפרה לנו שהמורה הבימאי והכוריאוגרף טיירי מורל הזמין אותה להצגה.נרגשות נכנסנו לאולם הקטן והמתנו לתחילת ההצגה.

על הבמה יוצרים הארבעה תמונות של חיים ביד הגורל המזמן אכזריות ושברון,אך גם אהבה, צחוק ושעשוע.את כל אלה מצליחים השחקנים להעביר בדיוק, בחוכמה וברגישות

ההצגה נפתחת בזיכרון מימי מלחמת העולם השנייה, בתקופת המלחמה הנוראה ההיא, בה ילדה קטנה חיכתה לאביה שיחזור, זה דחק  בה להתחבא ולא להוציא קול. אזהרת אביה עוד נותרה בה שנים ארוכות אחר כך - במשחקי ילדות, באהבות ראשונות, בהקמת משפחה - קולה נשאר דומם.
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

לאחר מכן בזמן ההווה נכנסת נכדתה לחדר וצועקת: סבתא, סבתא ! איפה את? ומכניסה את הקהל לאמוציות ושאלות שונות. לכאורה נראית  קשישה רועדת וחסרת מנוחה.
חפיסת תרופות, כוס מים, ורדיו מקרטע, כל מבוקשה כביכול נמצא לידה, אך רק קולה, קול הילדה הקטנה ההיא המפוחדת מתקופת המלחמה אבד לה.
השחקנית היפהפייה רותם נחמני מצליחה להעביר דרך מבט עיניה החודרות ותנועות גוף מדהימות  את שמחת החיים והבעת פחד הנטישה שלה כילדה, לאחר מכן בבגרותה את חושניות ותפנוקי הגוף המאוהב המיוסר, ולבסוף את בגידת הגוף הזקן.

השחקנים מעין דובקובסקי, מתן יניב ויואל לנדשהוט בתפקידים מתחלפים, מגלמים דמויות שליוו את הסבתא מילדות ועד זקנה. גופם מקיים על הבמה שיח אחד עם השני, עיניהם כנות ותנועתם מדויקת ונוגעת.
השחקן יואל לנדסהוט מפליא בגילום מספר דמויות והחלפתן תוך דקות ספורות וגורם לצחוק אוהד של הקהל.  

על הבמה יוצרים הארבעה תמונות של חיים ביד הגורל המזמן אכזריות ושברון, אך גם אהבה, צחוק ושעשוע. את כל אלה מצליחים השחקנים להעביר בדיוק, בחוכמה וברגישות. 
       

בזמן ההצגה מצאתי את עצמי בוכה בהתרגשות נזכרת בסבתי המדהימה דניס  גמרסני- חדד ז"ל, ילדה- אישה שעברה את ימות המלחמה וגידלה את כל משפחתה ולמעשה הקריבה את חייה שלה למען חייהם של האחרים.

ההצגה 'סבתא' בניהולם של נלי עמר וטיירי מורל היא הקדשה לסבים ולסבתות שלנו, לאלו שאנחנו נהיה יום אחד, יושבים ובוהים אל סוף השמיים ספוגי חלומות וזיכרונות. היצירה היא פרי חיבורם של שני בימאים,שתי תרבויות ותפיסות תיאטרליות שונות, לעבר הקשר האנושי המשותף לכולנו - סבתא
 
הצגה מיוחדת ונוגעת ללב, מומלץ בחום.
 
בימוי: טיירי מורל, נלי עמר
משחק : רותם נחמני, מתן יניב, מעין דובקבסקי, יואל לנדשהוט
מוזיקה מקורית : נעמה רדלר
תאורה : טיירי מורל

תגיות:   תאטרון ערבי עברי ביפו   אירועים ביפו   ביקורת הצגות ביפו   ביקורות ביפו   הצגות ביפו  

תגובות  לכתבה זו 2 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  איזו מקריות
טלי, ת"א, (11/12/2011)
 2.  טלי יקרה
מירה טל , (11/12/2011)
צילום:דניאל קמינסקי
יצירת המופת של ברכט בעיבוד תיאטרלי מופתי
אלף לילה ולילה-המחזמר
ביקורת המחזמר "אלף לילה ולילה"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |