‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  איך שגלגל מסתובב
איך שגלגל מסתובב
לפעמים החיים סוגרים מעגל, בזמן ובמקום הנכון. סיפור נדל"ן חדש
 מאת: אריה שפר
‏יום חמישי ‏24 ‏ינואר ‏2013.
היסטוריה מפוארת כזמר מזרחי
היסטוריה מפוארת כזמר מזרחי
שתף |

שמעון (שם בדוי) נכנס למשרדנו בצעדים מדודים ושיער מקליש, ובעודו מחלק לסוכנות המשרד חיוכים רחבים בשרמנטיות מזדקנת ומגלה זוג שיניים חסרות ביציע, הזמין בטבעיות קולנית כוס אספרסו כפול עוד בטרם שנשאל, והתיישב באנחה כבדה במרכז החדר.
למרות אווירת הסחבקיות והחשיבות והעצמית שהקפיד להפגין הוא נראה לי עגום למדי בבגדיו המהוהים, אשר תאמו את התקציב הזעום בו ביקש למצוא דירה בשכירות "וכמה שיותר מהר חברים, כי אני עוד יומיים ברחוב".

למרות אווירת הסחבקיות והחשיבות והעצמית שהקפיד להפגין הוא נראה לי עגום למדי בבגדיו המהוהים, אשר תאמו את התקציב הזעום בו ביקש למצוא דירה בשכירות "וכמה שיותר מהר חברים, כי אני עוד יומיים ברחוב"
לא חלפו דקותיים ויושבי המשרד עודכנו בהיסטוריה המפוארת של שמעון כזמר מזרחי, אשר פרץ לתודעה אי שם בשנות השבעים המוקדמות של המאה הקודמת עם להיט אחד בודד, שלאחריו דשדש בבינוניות עד שנעלם סופית.
לבקשתו ערכנו חיפוש מהיר ביוטיוב ובמהרה התנגן הלהיט ברקע, בעוד שמעון נוקש באצבעותיו לקצב המוזיקה וזורח מנחת.

הסוכנת שטיפלה בו התלוננה אצלי בלחש לאחר מספר דקות, ששמעון מתעקש לראות דירה שעולה כפול מהתקציב שלו, כי הוא "חולה על הנוף לים" כפי שדיווח לה, בעוד עיניו נעוצות במופגן במחשוף חולצתה.
לא נעים לה להטריח את בעלת הנכס, עורכת דין אמידה ובעלת נכסים, וגם לה עצמה אין עודף זמן לבזבז, מה עוד שהוא הקפיד להתייחס אליה כמו היתה מזכירת האישית, מחלק לה הוראות במלוא גרונו ומצפה להסעה עד הבית עם תום הסיור.

ידעתי שהיא צודקת, אך מראהו של שמעון, האוחז בשארית כוחותיו בתהילת עברו השנויה במחלוקת, גרם לי לבקשה למלא אחר דרישותיו המופרכות, לפחות בפעם יחידה זו. הפגישה תואמה מיידית.
"לא תאמין" הודיעה לי הסוכנת הנרגשת בטלפון "בעלת הדירה, סגרה איתו על חצי מחיר, לא התווכחה בכלל ופשוט נענתה לכל דרישותיו".
בהתחשב בעובדה שבדרך כלל הפגינה בעלת הנכס נוקשות רבה בניהול מו"מ למתעניינים בדירותיה, ובמיוחד לטיפוסים עם מקדם בעייתיות גבוה כדוגמת שמעון, היתה ההפתעה כפולה ומכופלת.

לאחר חתימת הסכם השכירות, בעוד שמעון משתרך לדרכו, אוחז במפתח וחיוך גדול נסוך על פניו, הזמנתי את המשכירה, שניכר שאינה כתמול שלשום, לשיחה על כוס קפה.
התעניינתי בעדינות מדוע הלכה דרך ארוכה כל כך כדי להקל על השוכר החדש, ועוד טיפוס כמו שמעון.

"מדהים איך שגלגל מסתובב" החלה בהיסוס "הייתי בת עשרה צעירה, מרדנית וחצופה ממשפחה
למרות שסירב להגיש תלונה, התעקשו השוטרים לעצור אותנו ושמעון, שכנראה היה מבושם כדבעי - ולא מיין, לא ויתר, תקף את השוטרים באגרופיו ובעקבות המהומה שהקים  בילה בסופו של דבר את הלילה בבית המעצר
ענייה. בורחת מבית הספר, גונבת בחנויות, מעשנת, מחפשת צרות". היא חייכה במבוכה. "ופעם אחת, כשהלכתי עם חברה להופעה של שמעון במועדון ביפו, קצת הגזמנו, התגנבנו מאחורי הקלעים, גנבנו את המעיל שלו למזכרת וכמובן שנתפסנו מיד".
"שמעון בדיוק סיים להופיע וכשראה אותנו מובלות בוכיות לניידת, השתולל מזעם.
למרות שסירב להגיש תלונה, התעקשו השוטרים לעצור אותנו ושמעון, שכנראה היה מבושם כדבעי - ולא מיין, לא  ויתר, תקף את השוטרים באגרופיו ובעקבות המהומה שהקים  בילה בסופו של דבר את הלילה בבית המעצר - במקומנו, מוכה וחבול."

היא הביטה בשעונה היקר וסימנה שעליה ללכת "זה היה עבורי השיעור הנכון בזמן הנכון. אחרי שחשתי את האזיקים פעם אחת, הבנתי מה אני מאחלת לעצמי בעתיד ובעיקר – מה לא.
השקעתי בלימודים, התגייסתי והגעתי לקצונה, למדתי משפטים ובניתי את חיי הרחק מהעוני בו גדלתי. אם שמעון לא היה נלחם למעני באותו לילה, מבלי שהכיר אותי כלל, הייתי זוכה בתיק פלילי ראשון בגיל ארבע עשרה ומי יודע איפה הייתי היום."

היא קמה ללכת ולחצה את ידי "בוא נשאיר את הסיפור הזה בינינו" ביקשה "אבל אם יהיו לשמעון בעיות עם התשלום, יש לך אישור מראש להתפשר איתו לפנים משורת הדין, כמו שאני זכיתי מההפקר אז, בזכותו".

 

תגיות:   סיפורי נדל"ן   אריה שפר   נדל"ן הים התיכון  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
גנב על הגג/סיפור נדלן
משפצים? מדדו בעצמכם וחסכו אלפי שקלים!
טעם האהבה/אריה שפר
על תהפוכות האהבה וחוזי נדל"ן
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |