‏יום שישי ‏19 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  הקסם של קדם
הקסם של קדם
שלוש פעמים בביסטרו 60 וימית הגר לא מפסיקה להתמוגג מהאוכל האותנטי המשודרג. קובה ומקלובה לצד קלמרי ושרימפס, אוויר של ים ושירות מלטף. עונג יפואי
 מאת: ימית הגר
‏יום ראשון ‏26 ‏יוני ‏2011. צילומים: נעמה גונצ'רובסקי
קובות מטוגנות וממולאים שלמים
קובות מטוגנות וממולאים שלמים
שתף |
 
מקלובה יפואית
מקלובה יפואית
שלוש פעמים שונות אכלתי בביסטרו 60 ביפו וחוויתי שלוש חוויות שונות.
בפעם הראשונה ביקרתי שם בבוקר. אנשים נכנסו, קנו קפה ומאפה ריחני ויצאו. אני ישבתי בחוץ, נהניתי מהשקט של הבוקר והחלטתי להתפנק על ארוחת בוקר מלאה. קיבלתי חביתת בצל ופטריות, סלט מתובל טוב, לחם חם עם חמאה, גבינות, זיתים, סלט טונה וריבה, מיץ תפוזים טבעי והפוך חזק בלי קצף.

ישבתי קרוב לשעתיים עם עיתונים של בוקר, שותה עוד קפה ועוד קפה עד שלא הייתה ברירה והייתי חייבת להיפרד מהצלחת שלי וללכת לעבודה.

קלמרי, מולים ושרימפסים
בפעם השנייה הגעתי בעקבות שמועה המספרת שיש במקום פלטת פירות ים יוצאת דופן שמבושלת בציר במשך שעות רבות. הגענו בצהריים של יום שבת, הרבה שמש, שימשיות בחוץ, דשא ואפילו רואים קצת את הים ומרגישים שהוא קרוב. הזמנו כמה בירות כדי להתקרר בזמן שאנחנו מחכות למנה המשותפת שלנו. לשולחן הגיעה פלטת פירות ים ענקית שמספיקה להרבה יותר מזוג רעב. 

המיקום של המסעדה מעולה ותמיד יש חניה ברחוב. גם אם אתם עוברים שם רק בדרך לים, תזכרו את המקום הזה בדרך חזרה, כשאתם רעבים ונראה אם תוכלו לעמוד בפני הפיתוי והריח של קובות וכנאפה אמיתי

סרטנים שלמים, קלמרי, מולים ושרימפסים שחו בתוך ציר פירות ים ללא שמנת, אך סמיך ומדהים. הלחם שקיבלנו ספג אליו את כל המיצים שבקערה הענקית ויחד עם הבירה זו הייתה ארוחת צהריים שיש לחזור עליה שוב.

הרבה זמן אני מחפשת ביפו מקום טוב לאכול בו מאכלים מקומיים. לא שיפודים, סלטים וחומוס, אלא דברים מיוחדים יותר כמו קובה אמיתית וירקות ממולאים. מייקל, הבעלים הצעיר, סיפר לי על תפריט הקיץ החדש שלו ועל כל ההפתעות שמחכות לי אם אבקר שוב.


קובה, ספיחה ומגלובה
הגענו שוב אך הפעם בערב. התאורה הייתה משגעת, מוסיקה נעימה, מזג האוויר היה נעים והאוויר שהגיע מהים היה בדיוק מה שהייתי זקוקה לו. המקום היה כמעט מלא, אך היה שולחן אחד שחיכה רק בשבילנו.

בתפריט היה קובה לשמחתי הרבה, ספיחה שזהו מאכל שהכרתי בחודשים האחרונים מחג הפסחא. מדובר בעיגולי בצק שבמרכזם תערובת של בשר, עגבניות ותבלינים והכול נאפה בתנור למעט זמן. היו חצילים על הגריל, מאפים ממולאים תרד ואפילו עוד לא הגעתי לעיקריות! מלאכת הבחירה הייתה קשה ביותר.

פלטת פירות ים. אין דברים כאלה
פלטת פירות ים. אין דברים כאלה
בהחלטה משותפת שלי ושל הצלמת היקרה, לקחנו את הדברים שנראה היה שאי אפשר בלעדיהם: קובה וספיחה לראשונות, וכרוב ממולא, מקלובה, וממולאים ברוטב עגבניות לעיקריות.

הקובה הייתה מדהימה ואני לא מחמיאה לה יותר משמגיע לה. הבצק היה דק ומוכן מבורגול דק ובשר. המילוי היה מוצלח ביותר, מתובל היטב ולא יבש. את הספיחה הספציפית הזו שאמו של מייקל מכינה, אני כבר מכירה ואף אחת אחרת לא מכינה אותה בצורה ובטעם הזה.
המנה דומה ללחמעג'ון אבל הטעם הייחודי של המנה הספציפית הזאת עושה לך להצטער כשהביס האחרון נעלם.

המנה של הכרוב ממולא הייתה גדולה. עלים קטנים מאוד מגולגלים דק דק וממולאים באורז ומעט בשר ותבלינים. הכרובים היו מסודרים על הצלחת במגדל כך שיישאר מקום לרוטב שום-לימון שמגיע איתם והטעמים השתלבו בשלמות.

כרובים ממולאים עם שום ולימון
כרובים ממולאים עם שום ולימון
מקלובה אני לא יודעת להכין ואני מאוד שמחה להזמין אותה במקומות שיודעים להכין אותה. מדובר בתבשיל של אורז עם כרובית, תפוח אדמה, חציל, בצל ועוף. מעל הכול מפוזרים שקדים וצנוברים קלויים ואם המנה לא הייתה גדולה כל כך, לא היה נשאר פירור בצלחת.

המנה השלישית הייתה ממולאים קטנים. סבתי המצרית הייתה מכינה ממולאים מקישואים ומחצילים קטנים ותמיד הייתה אומרת לי לבחור את הירקות הקטנים ביותר. גם כאן יודעים את הסוד השמור הזה והירקות היו רכים, אך לא מדי, היה הרבה רוטב נהדר ולא סמיך מדי בצלחת והמילוי נמס בפה. ציפיתי שיהיו צנוברים בפנים, כמו של סבתא, אבל לא היו. המנה הייתה עדינה, טעימה ונטרפה בשלמותה.

לסיכום, אני חושבת שזו המסעדה היחידה באזור עם אוכל אותנטי אמיתי, המחירים סבירים לגמרי והשירות נעים ומלטף. המיקום של המסעדה מעולה ותמיד יש חניה ברחוב. גם אם אתם עוברים שם רק בדרך לים, תזכרו את המקום הזה בדרך חזרה, כשאתם רעבים ונראה אם תוכלו לעמוד בפני הפיתוי והריח של קובות וכנאפה אמיתי.

לפרטים נוספים על ביסטרו 60 לחץ כאן

תגיות:   ביסטרו 60   אוכל ביפו   מסעדות ביפו   עסקים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 2 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  מקום מקסים אוכל מעולה פלוס והבעלים מתוק ואדיב (לת)
אביבה , הרצליה, (27/06/2011)
 2.  מקום מדהים!
מאיה, יפו , (28/06/2011)
ג'אסיה-אסייתית יפואית
אסיה ביפו העתיקה - מסעדת ג'אסיה
שקד אקספרס
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |