‏יום שלישי ‏23 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  בראנץ' במזרקה
בראנץ' במזרקה
מדי שישי תוכלו לסגור את השבוע בארוחה איכותית בבית הקפה "המזרקה". השף דניאל כץ פותח לכם שולחן לצד תערוכת אמנות מתחלפת. חגיגה לעין ולחיך
 מאת: נילי דותן
‏יום ראשון ‏06 ‏פברואר ‏2011. צילומים: פורטל יפו
מזנון עשיר בצבעים וניחוחות
מזנון עשיר בצבעים וניחוחות
שתף |
 
המזרקה המיתולוגית של יפו בשדרות ירושלים לבשה מראה יצירתי במיוחד ביום יריית הפתיחה הרשמית של בית קפה "המזרקה" במשכנות רות דניאל.

גבינת עזים עטופה בחציל
גבינת עזים עטופה בחציל
המראה החדש של המיתולוגית, בדמות שמלת קצף לבנה מרקדת, "עוצב" על ידי אחד מילדי השכונה שהתנדב לבדוק את אפקט השילוב בין סבון ומים בתנועה. וכך נולד לו פסל סבון סביבתי, מרצד כמו חלב מוקצף בטרם יימזג אל הקפה, לנגד עיניהם התוהות של העוברים ושבים.

תפאורה מקורית זו היא שקידמה את פני המוזמנים לבראנץ' השישי הראשון בבית קפה "המזרקה", פינה חדשה ומפנקת חיך, במרכזו של אזור הולך ומתפתח.    
 
יום שישי, את יודעת
המזרקה היא הסניף הבכור במתכונת זו של חברת הקייטרינג האיכותית "תוצרת הארץ", בבעלות השף דניאל כץ, המשמש כשף הראשי שלה.


כץ, בוגר מכללת הדסה לאמנות הבישול ובוגר לימודי ניהול מערכת מזון ומשקאות, תפקד בעברו כמדריך איכות שירות ברשת הולידי אין וזכה להערכה רבה על עבודתו בטובים שבמטבחי מלונות ירושלים, ביניהם מלון המלך דוד, קראון פלאזה ומלון דן פנורמה. כיום מפעילה החברה את מלון דן בוטיק, מלון עין כרם ומשכנות רות דניאל.
 
ריבועי עוגת השוקולד החמה והעדינה ושטרודל התפוחים והאגוזים המצוין היו, יחד עם כוס של קפה, בדיוק מה שצריך, כדי להמשיך מכאן אל טיול צהריים בשוק או אל שנת אחר הצהריים, לפני בוא השבת
"המזרקה" התלבשה בדיוק על נישה שהייתה חסרה עד כה ביפו.
בנוסף למתכונת רגילה של בית קפה איכותי, על מטעמיו, מציעה המזרקה מדי יום שישי בראנץ' חלבי כשר, במתכונת מזנון חופשי, עם מגוון מרשים של אפשרויות בחירה, במחיר קבוע של  90 שקלים, הכולל גם כוס שתייה חמה.
 
בראנץ' הפתיחה פרש בפני המוזמנים מזנון עשיר בטעמים, צבעים וניחוחות, בדיוק מה שיחכה לכם שם בכל יום שישי.  
 
אז מה אוכלים?
ריבועי עוגת שוקולד חמה
ריבועי עוגת שוקולד חמה
תלוי כמה אתם רעבים. המגוון מרשים ואיכותי. כל מה שצריך זה לקום ולהתכבד. מוזיקת הרקע הנעימה תלווה את הצעידה הקלילה ממגש למגש. בין לבין, כדאי להרים עיניים מהצלחת אל תערוכת יצירות האמנות הנוכחית. מדי חודש צפויה להתארח כאן תערוכה חדשה, שילוב בין הנאה לעין והנאה לחיך. 

אפשר לשבת בתוך חלל הקפה המעוצב באווירה אירופית מעודנת ואינטימית עם הרבה אור המגיע מבעד לקיר החלונות, בפינת הספות שלו היוצרת מעין שילוב בין סלון ללובי, וכמובן בחוץ, מול המזרקה, על הכיכר המרוצפת ורחבת הידיים.   
 
הפינה הקרה
הבר של הכיבוד הקר היה עמוס סלט עלים, עגבניות, סלט ים תיכוני, בר ירקות להרכבה עצמית עם תוספות ורטבים, מבחר גבינות משובחות, ממרחי פסטו, טחינה ירוקה, טפנד זיתים, עגבניות מיובשות ופלפלים, דג הרינג בתיבול הבית, ומבחר לחמים ולחמניות.
 
הפינה החמה
קישים ולזניות. חם מהתנור
קישים ולזניות. חם מהתנור
על בר ה"חמים" חיכו כלי ברזל שזה אך יצאו מהתנור ובהם מאפים מהבילים שמולם נדרש כוח רצון, כדי להתאפק ולהימנע מלפגוע בשלמותם, בטרם יסיימו הצלמים להנציח את חזותם הבתולית. 

היה שם קיש 4 בצלים וגבינות, קיש פטריות גבינות ובזיליקום, מוסקת חצילים בגבינות ורוטב עגבניות, לזניה, גראטן צרפתי המשלב פרוסות תפוחי אדמה בניחוח שום, חמאה, שמנת ופלפל שחור. ולאוהבי הפסטה - פסטה פנה ברוטב פומדורו איטלקי או רוטב שמנת ופסטו.  

מקומם של החצילים לא נעדר ואלה הופיעו בדמות גלילות ממולאות גבינה, קלויות ואפויות ברוטב עגבניות ופרמז'ן.
 
גם הקינוחים של דניאל כץ, כמו כל שאר תבשיליו, לא נשארו זמן רב במקומם. ריבועי עוגת השוקולד החמה והעדינה ושטרודל התפוחים והאגוזים המצוין היו, יחד עם כוס של קפה, בדיוק מה שצריך, כדי להמשיך מכאן אל טיול צהריים בשוק או אל שנת אחר הצהריים, לפני בוא השבת. 
 
ניתן לקיים במזרקה אירועים משפחתיים, אירועי חברות ומוסדות, כשעל מרפסת גג הבניין הצופה אל הנוף הצבעוני של יפו, אפשר לארח עד 200 איש.

לפרטים על מסעדת המזרקה - לחצו כאן

תגיות:   מסעדות ביפו   עסקים ביפו     

תגובות  לכתבה זו 1 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  אוכל טעים
רותי, יפו , (06/02/2011)
ג'אסיה-אסייתית יפואית
אסיה ביפו העתיקה - מסעדת ג'אסיה
הזדמנות ראשונה
חנות מעצבים צעירים במתחם התחנה
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |