‏יום שישי ‏17 ‏מאי ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  שלושה טנורים בתאטרון אלהמברה
שלושה טנורים בתאטרון אלהמברה
הטנורים המובילים באופרה הישראלית
צלם:עופר שמעוני
צלם:עופר שמעוני
שתף |
 
שלושה טנורים
3.1.14 בשעה 20:00
תיאטרון אלהמברה יפו
100 ₪ 
פרטים וכרטיסים בטל 02-5356954. 
שעות פתיחה:  9:00-16:00.
 
גבי שדה - טנור
יותם כהן - טנור
פליקס ליבשיץ - טנור
אמיר לוי - קלרינט
בלה שטיינבוק – פסנתר
 
הטנור הישראלי מהמצליחים בעולם גבי שדה (בעל התואר זמר השנה באירופה 2004) מייסד מחדש את הרכב "שלושת הטנורים" הישראלי.  את ההרכב הראשון הוא הקים ב -  1995 ביחד עם זובין   מהטה ושרו בו לצידו דודו פישר ויבגני שפובלוב. בהרכב הנוכחי – שיופיע לראשונה באולם אלהמברה המשופץ ביפו - חברו לשדה יותם כהן ופליקס ליבשיץ, סולני האופרה הישראלית.
בקונצרט המיוחד ישלבו הטנורים מוזיקה דתית מגוונת (ליטורגיקה, גוספל וקטעי חזנות)
בצד אריות אהובות, שירים נפוליטניים, שירים ממחזות זמר ושירים עבריים. 
 
גבי שדה נולד ברומניה לזוג הורים זמרי אופרה וזכה להשכלה מוזיקלית. אחותו היא השחקנית סנדרה שדה וביתה עלמה מושונוב, גם היא זמרת אופרה שמרכזה האמנותי בגרמניה.
שדה שירת בלהקת גייסות השריון, ובשנת 1973 קולו כבר חרך את מצעדי הפזמונים עם השיר "להיות יהודי" מתוך התכנית של הלהקה "שיר – יון – הרצל", שעסקה בתולדות הציונות והקונגרס הציוני. ב – 1976 הוא השתתף במופע "במדינת הגמדים", שכלל שירי ילדים קלאסיים בביצועים חדשים והקליט שירים במסגרת הפקות מוזיקליות של קול ישראל. שדה הפליא לבצע במסגרת זו את השירים "לילה פלא" ו"אליהו הנביא" של זלמן שניאור וחנינא קרצ'בסקי ואת "עם כלות הקיץ" של יצחק כצנלסון ויואל אנגל.הוא השתתף גם בלהקת הייצוג של הפסטיבל החסידי. בסוף שנות ה – 70 הוא עבר לתחום השירה האופראית. כשקמה האופרה הישראלית החדשה, בתחילת שנות ה – 80, הוא הפך לאחד מכוכבי הבית שלה. שדה הופיע גם בהפקות של בתי אופרה אחרים ברחבי העולם. ב-1986 הוא שיחק במחזמר "גבירתי הנאווה" לצידם של ריטה, עודד תאומי, אריק לביא ושלמה בר שביט. ב -  1995 הוא השתתף  במופע "שלושת הטנורים" עם דודו פישר ויבגני שפובלוב.
בין התפקידים הרבים שהוא גילם באופרה הישראלית החדשה, ראויים במיוחד לציון התפקידים הראשיים באופרות הישראליות "יוסף"(1999) ו"אלפא ואומגה" (2001).
עד לאחרונה שר בקביעות בבתי אופרה מובילים בעולם, ביניהם שטוטגרט, סיאטל, רומא, המבורג, ברלין, ברצלונה, ציריך, מילנו, האופרה הממלכתית של וינה ועוד. הרפרטואר שלו כולל בין השאר את טריסטן בטריסטן ואיזולדה  )וגנר) והתפקיד הראשי בפיטר גריימס (בריטן).
בימים אלו מופיע גבי שדה ברחבי הארץ וגם מעביר סדנאות מיוחדות לשימוש נכון בקול המיועדים לאנשים שמקצועם דורש שימוש ממושך בקול.

יותם כהן נולד בישראל. למד זמרה באקדמיה למוזיקה בתל אביב ובהמשך במילנו, לונדון ובודפשט. ברפרטואר האופראי שלו למעלה מ-25 תפקידים ראשיים. הופיע על במות האופרה ברחבי אירופה (גרמניה, הולנד, הונגריה, איטליה ועוד)  ונמנה בשנים האחרונות עם סולני האופרה הישראלית בה הופיע בתפקידים ראשיים רבים ומגוונים. לצד פעילותו האופראית הוא מופיע ברסיטלים, קונצרטים של מוסיקה ליטורגית ומרבה לבצע גם מוזיקת פולקלור נפוליטנית, דרום אמריקאית ורוסית. שני תקליטורים בביצועו יצאו לאור ( האחד של שירים אמנותיים לקול ופסנתר והשני של המיסה קריולה ושירים נפוליטניים)

פליקס ליבשיץ נולד באוקראינה ועלה לישראל. שר את דה גרייה במנון (מסנה) בשטוקהולם ואת ליקוב בכלת הצאר (רימסקי-קורסקוב) בבית האופרה שטלה בפריס וכן בבורדו. זכה במלגת ברוך גרבוב, מילגת זיתי ומלגות המכון הישראלי לאמנות הזמרה.
 

מקום האירוע:
שדרות ירושלים 39, יפו
טל: 03-6270300
 
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |