‏יום שישי ‏19 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  סיכום שנת פעילות במרכז הורים-ילדים
סיכום שנת פעילות במרכז הורים-ילדים
קבוצות הורים,פעילויות לילדים ותרומה לקהילה - סיכום שנה עמוסת פעילות ברוכה.
 מאת: טל צור
‏יום חמישי ‏18 ‏נובמבר ‏2010.
פעילות ערה במרכז הורים ילדים
פעילות ערה במרכז הורים ילדים
שתף |
 
דו"ח מסכם
מרכז "הורים - ילדים" ביפו ג'
שנת פעילות תש"ע
 
מרכז "הורים – ילדים" הפך לחלק מנופה של העיר, וספק של מענה חיוני למשפחות רבות מאד, כפי שניתן לראות בהמשך הכתבה על תיאור פועלינו, ולמקור השראה לרבים שהולכים בדרכנו במקומות אחרים בארץ. המרכז מתקיים על תרומות וכולנו מקווים שימצאו משאבים להבטחת המשכיותו לשנים הבאות.

שנת תש"ע הייתה בסימן גדילה וצמיחה במרכז "הורים –ילדים". כמות המשפחות והילדים הנעזרים במרכז שלנו גדלה, השנה ביקרו את המרכז כ -500 משפחות וכ - 4000 ילדים. המשכנו והרחבנו את מבחר השירותים שאנו מציעים לקהילה ביפו: שעת יצירה, מפגשי מוסיקה, פעילויות חגים,
שנת תש"ע הייתה בסימן גדילה וצמיחה במרכז "הורים –ילדים". כמות המשפחות והילדים הנעזרים במרכז שלנו גדלה, השנה ביקרו את המרכז כ -500 משפחות וכ - 4000 ילדים.
הרצאות, פעילויות עם גופים נוספים בקהילה כגון נטיעת הגינה בשיתוף ארגון לתת, המועדונית קדימה ושבט צופי יפו ועוד ועוד. 

בנוסף, קיימנו השנה מידי שבוע שעת סיפור, כחלק מהתפיסה של חשיבות הסיפור בגיל הרך וקידום נושא הקראת ספרים ככלי להעברת מסרים רגשיים, ערכים, ידע,  עידוד קשר הורה-ילד ופיתוח מיומנויות שפתיות וכישורי הקשבה. במהלך המשמרת התכנסו הורים וילדים לשעת סיפור המלווה בהדגמות תוך שיתוף הילדים בשאלות.
קבוצת לימוד- עיסוי לתינוקות
קבוצת לימוד- עיסוי לתינוקות


 עם סיום הסיפור התקיימה  פעילות יצירתית של הילד עם הוריו המתייחסת לסיפור. בנוסף ההורים קיבלו דף המסביר את נושא הסיפור והמסר שהוא מעביר לילדים ולהורים. הכתבה פורסמה לפני  כן בפורטל וההורים קיבלו קישור לכתבה במייל.

השנה התקיימו 25 קבוצות במרכז: קבוצת מעבר לאמהות, כותבים סיפור חיים, קבוצת הרגלי תזונה ובישול, קבוצת העצמה בשפה הערבית, קבוצת אם – ילד בשפה הערבית, קבוצות הורה ילד ליוצאי אתיופיה, קבוצות הורה ילד בתחום המוטורי כגון: קבוצות התפתחות מוטורית סנסורית, קבוצות עיסוי תינוקות וקבוצות הכנה לגן. קבוצות מוסיקה להורה ולילד וקבוצות המיועדות לאמהות חד הוריות ולאמהות ממשפחות בהם יש שני הורים. 

פעילויות הריפוי בעיסוק  הורחבו מעבר למרחב המשחקייה  וזאת כחלק מתפיסת מודל הריפוי בעיסוק  הקהילתי אשר מתייחס לקידום בריאות ומניעה ולהעלאת רמת ההשתתפות של הפרט בקהילה באמצעות עיסוק  בכל מקום בו פועל. 
ייעוץ על השטיח
ייעוץ על השטיח



השנה התמקדנו בקהילת יוצאי העדה האתיופית. 
הועברו קבוצות משחק לילדים יוצאי העדה בגן טרום חובה לקידום מיומנויות תקשורת,  מיומנויות  תהליך ומיומנויות מוטוריות. 

כמו כן, הועברו קבוצות הורים - ילדים במעון הרב תכליתי של ויצ"ו לשיפור התקשורת בין ההורים לילדיהם באמצעות משחק וחשיפת ההורים למשחקים המורכבים מאמצעים ביתיים פשוטים וזולים מתוך ההכרה שהורים יוצאי העדה אינם יכולים להרשות לעצמם לקנות צעצועים לילדיהם.
כחלק מהתפיסה הכוללת של מרכז "הורים- ילדים", אנו מציעים להורים שירותי יעוץ שנועדו לפתח, לסייע ולשפר מיומנויות הוריות. הייעוצים ניתנים במסגרת פרטנית או משפחתית על ידי צוות המטפלים של המרכז הכולל: פסיכולוגית קלינית, פסיכולוגית חינוכית, מטפלת זוגית ומשפחתית, עובדות סוציאלית קלינית יועצות חינוכיות לגיל הרך.

כ- 400 הפונים שצרכו את שירותי הייעוץ הגיעו אלינו ממספר גורמים. בעקבות הידוק הקשר עם גורמים קהילתיים התחלנו לקבל הפניות גם מהשירותים החברתיים העירוניים בנוסף לגורמים מטפלים עימם אנחנו בקשר שוטף כגון טיפת חלב, עובדים סוציאליים קהילתיים, מעונות רב תכליתיים וגנים.
סטודנטים רבים מאוניברסיטת תל - אביב הוכשרו על ידנו כמידי שנה מהמקצועות השונים: פסיכולוגיה, MA בייעוץ חינוכי לגיל הרך, ריפוי בעיסוק ותרמו לקהילה ביפו. אנשי הצוות זכו לקבל מעל 1000 שעות הדרכה וכ- 50 פגישות צוותיות והשתלמויות.


 
ההתקדמות הטכנולוגית שהמרכז עבר בשנה האחרונה חשף אותנו לאוכלוסיות נוספות וקיבלנו פניות דרך דיוור ישיר מהמשפחות, מאתר האינטרנט "פורטל יפו" שתרם רבות לחשיפת המרכז. 

חשוב לציין כי מרבית העבודה היעוצית נעשית "על השטיח" במשחקיה על ידי צוות העובדים. יחד עם זאת היו מקרים בהם אנחנו הצענו למשפחות יעוץ אישי, דיאדי או זוגי, כאשר זיהינו צורך בעת שיחה ראשונית או לאחר היכרות מעמיקה יותר עם המשפחות. הורים שהכירו אותנו דרך פעילות המשחקייה, השתתפות בקבוצות או מפה לאוזן בהמלצת חברים פנו אלינו ביוזמתם. כאשר חלק מהפניות היו פניות חוזרות לאחר שחוו התנסות חיובית הן בקבוצה והן בטיפול הפרטני.

מבחינת הרכב הפונים הגיעו אלינו אנשים מכל רובדי האוכלוסייה, היו מספר מקרים בהם ההורים קיבלו טיפול רב מערכתי שכלל השתתפות במספר קבוצות, הדרכת הורים וטיפול אישי או זוגי. 

סיבת הפנייה והבעיות שעלו בטיפולים היו מגוונות ומורכבות: קשיים הקשורים להתפתחות בגיל הרך כגון גמילה מהנקה, תזונה, הרגלי ניקיון, התמודדות עם גבולות ובעיות שינה. מצוקות הנובעות ממציאות חיים לא שגרתית: אלימות במשפחה (כלפי נשים וילדים), התעללות פיסית ונפשית ומצוקה כלכלית וסביבתיים קשה. וקשיים הנובעים ממעגל החיים: פרידות כואבות, מעברים, מחלות, דיכאון אחרי לידה, קשיים בזוגיות ועם המשפחה המורחבת ועוד.
שעת פעילות במרכז
שעת פעילות במרכז

השתדלנו לתת מענה מהיר והולם כאשר התעורר הצורך מתוך כבוד לפונים שמצאו בעצמם את הכוחות והמשאבים להתחיל בתהליך טיפולי.
השקנו את האתר שלנו באינטרנט דרכו אפשר להתעדכן בפעילויות השונות שלנו.
סטודנטים רבים מאוניברסיטת תל - אביב הוכשרו על ידנו כמידי שנה מהמקצועות השונים: פסיכולוגיה, MA בייעוץ חינוכי לגיל הרך, ריפוי בעיסוק ותרמו לקהילה ביפו. אנשי הצוות זכו לקבל מעל 1000 שעות הדרכה וכ- 50 פגישות צוותיות והשתלמויות.

המרכז היה מעורב בפרוייקטים נוספים של מעורבות חברתית וקידום אוכלוסיות: הקמת משחקיה טיפולית בנווה עופר, פרויקט קיימות ב"כבוד הדדי" ביפו, פורום נשים- יפו, פורום בנושא אבחון ילדים אוטיסטים ביפו, תוכנית שמיד  ביפו "נתיבים להורות", פורום בנושא הגיל הרך בקרב יוצאי העדה האתיופית, פרויקט גינון טיפולי, פרויקט אימהות מנוסות ואירוע נטיעה ט"ו בשבט - "הורים וילדים קדימה" .

אנחנו שמחים להמשיך לתרום ולהיתרם על ידי העשייה החשובה הזו עבור המשפחות בתחילת דרכן ולממש את החזון של תרומת האוניברסיטה לקהילה בה היא שוכנת (תל אביב- יפו), ומקווים להמשיך באותה הדרך גם בשנה הבאה.

אין מילים שיספיקו כדי להודות לפייגי ורובין צימרמן על המאמצים האדירים מתחילת הדרך ועד היום. גם ברמה של תרומתם האישית וגם ברמה של פנייה לגורמים שונים וגיוס משאבים לטובת פעילות המרכז. 
אנו עומדים כעת בפני אתגרים הרי גורל בשנה הקרובה ומתקרבים לצומת שתקבע את עתיד המרכז. החזון הולך ומתממש מחד והחשש לגבי המשכיות הפרויקט המבורך מקננת בלבנו מאידך בשל מחסור במימון.
אנו מתחילים עוד שנה של עבודה מאתגרת ומקווים שנצליח להתגבר על המכשולים שבדרך ולצפות לבאות בתקווה להמשכיות ופריחה.
 

תגיות:   ילדים ונוער ביפו   קהילה ביפו   מרכז הורים ילדים   מרכז קהילתי ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |