‏יום שישי ‏29 ‏מרץ ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  השוליים במרכז
השוליים במרכז
פסטיבל הפרינג' ליוצרים עצמאיים יוצא לדרך בשבוע הבא. בתיאטרון הסמטה, האימא של הפרינג' בארץ, יארחו הצגות מהפריפריה בשילוב סדנות משחק. יהיה בועט
 מאת: נילי דותן
‏יום חמישי ‏24 ‏פברואר ‏2011. צילומים: יח"צ
צ'פלין מחכה ללמד אתכם משחק
צ'פלין מחכה ללמד אתכם משחק
שתף |
 
פסטיבל הפרינג' השנתי ליוצרים עצמאיים, יחל בשבוע הבא בכמה מוקדים בארץ, וכמובן בתיאטרון הסמטה ביפו העתיקה המחזיק בתואר תיאטרון הפרינג' הראשון בארץ.
 
מיכל בת שאול
מיכל בת שאול
במשך השנים צבר הפרינג' רשימת יוצרים מוכשרים וקהל גדול של אוהדים הנוהר לחזות בהצגות הנוצרות בשוליים, מחוץ לתיאטרון הממסדי. אמנם הוא פחות בומבסטי וצנוע בתחבולות בימתיות המבוססות על תפאורה מושקעת, בהיותו פועל מתחת לקו העוני התיאטרוני, אך עשיר בתכניו ובכישרונות יוצריו.

יצירה חופשית
הפרינג' מאפשר חופש יצירה בכתיבה בבימוי ובמשחק. כל השותפים יכולים לפעול עצמאית שלא בכפוף לטעמו של קהל ועדי העובדים, שהפך בשנים האחרונות לשותף בעל משקל כבד הקובע את הבחירות האמנותיות של התיאטרון הממסדי.
 
יוצרי השוליים פועלים מתוך חופש יצירתי מוחלט ואינם מונחים לפי מה ש"מקובל" כדי לשאת חן בעיני הצופים ולסגור קופות.  אלה פועלים ברובם הגדול ללא תקציבים, יותר נכון תת-תקציבים, בהתנדבות, מתוך השקעה והתקדשות לפרויקטים הנמשכים על פני תקופת הכנה ארוכה, מתוך נאמנות לעיקרון חשוב אחד - האמת הפנימית.
 
יוצרי השוליים פועלים מתוך חופש יצירתי מוחלט ואינם מונחים לפי מה ש"מקובל" כדי לשאת חן בעיני הצופים ולסגור קופות
תיאטרון הסמטה מציג רק פרינג' אמיתי, כך לפי המנהלת עירית פרנק. פרנק, אשר מילאה כבר תפקיד זה בעבר במשך עשר שנים, פרשה לשלוש שנים לתפקידי ניהול אחרים ושבה "הביתה" לפני כמה שבועות.

"פרינג' זו יצירה עצמאית", אומרת פרנק. "באירופה מופיע הפרינג' במסעדות, בארים, מרתפים, ואילו כאן ניתנת לו במה אמיתית, תיאטרון שכולו פועל לכבודו, כשבעצם, כגוף השייך לעירייה,  הוא תיאטרון השוליים הכי ממסדי שקיים. הוא תיאטרון בוטיק, קטן, משפחתי ואיכותי".
 
קטן וממזרי
הסמטה שומר על תדמיתו כתיאטרון קטן וממזרי לאורך כל השנים, עם קו קפדני בבחירת הצגות ואירועים. ממדיו הצנועים של האולם הנובעים מהמבנה הייחודי, מאפשרים נוכחות של ישיבה קרובה ואינטימית לבמה, המאפשרת לראות את ה"לבן בעיניים" של השחקנים. 

התחושה היא תמיד שההצגה נועדה לך אישית ומנהלת איתך דיאלוג, כמו מתרחשת בסלון ביתך, בו אתה הוא האורח לשם שינוי.
בטולות שידוך
בטולות שידוך
 
הסמטה תארח ב-2 במרץ, יום רביעי, שתי הצגות מהפריפריה: "לא אומרים נחמד על גבר" של תיאטרון הנגב בשיתוף תיאטרון הגוף, ו"בת שאול" של תיאטרון נוצר מבת ים.

"לא אומרים נחמד על גבר" הינו מופע תיאטרון קומי, המציג את ההתעסקות הקטנונית, המצחיקה וההכרחית שלנו ברדיפה אחר מוסכמות חברתיות. המופע משלב תיאטרון פיזי עם משחק ריאליסטי וליצנות והשילוב שביניהם, כשמעל הכול, הוא מעמיד בספק מציאות שהתהוותה והתעוותה עם הזמן.
 
"בת שאול" היא הצגת יחיד של מיכל בת שאול, המגולל את הטרגדיה של משפחתה מנקודת מבטה העוקצנית ומאפשר זווית ראייה חריגה ועכשווית ביחס לסיפור המקראי, במיוחד כאישה ייחודית, שהתנ"ך דן את משפחתה לכף חובה.
 
ב-3 במרץ, יום ה', יציג התיאטרון שתיים מהצגות הבית שלו: "בטולות שידוך" ו"פינוקים".
מי שיגיע לרכוש כרטיס, יוכל לקבל בחבילה גם סדנות משחק ומודעות ללא תוספת תשלום.

תגיות:   פסטיבל הפרינג' ביפו   תיאטרון הסמטה ביפו   הצגות ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
העבד/תאטרון גשר
על פי הרומן מאת יצחק בשביס-זינגר
תיאטרון הבית ביפו
חודש אוקטובר בתיאטרון הבית,סטודיו ניסן נתיב יפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |