‏יום שני ‏29 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  פסטיבל הליקון לשירה-הפתיחה
פסטיבל הליקון לשירה-הפתיחה
פסטיבל הליקון העשירי לשירה.
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום שלישי ‏19 ‏אוקטובר ‏2010.
פסטיבל שער העשירי
פסטיבל שער העשירי
שתף |
השירה הישראלית החדשה בולטת באיכותה, וכדי לעשותה לנחלת כולנו ייסדה הליקון ב 2001 את פסטיבל השירה הבינתחומי "שער" – המספק במה ציבורית רחבה למשוררים ואמנים חדשים, יהודים וערבים, עולים וותיקים, ומאפשר לקהלים שוחרי תרבות התוודעות ראשונה אל דור העתיד של היצירה בישראל.

 משנת 2004 הפסטיבל הפך לבינלאומי, וכלל: קריאות שירה של מיטב משוררי ישראל עם משוררים אורחים מרחבי העולם; מחוות של משוררים ותיקים לצעירים; מפגשים עם עורכי כתבי עת מחו"ל, פנל משוררים ועוד.
עמוס עוז
עמוס עוז
 
בימי הפסטיבל נהנה קהל רב של שוחרי שירה ותרבות ממבחר אירועים דינאמי של מופעי שירה ושילוביה בתחומי אמנות אחרים, ביניהם: מולטימדיה; מוסיקה לסגנונותיה; שירה מולחנת; תיאטרון שירה, מופעי מחול; אמנות וידיאו; ראפ, מיצגי שירה; ותערוכות.
שירי הפסטיבל מתפרסמים בשני ספרי הפסטיבל בעברית, באנגלית, ובכל שפות השירה של הפסטיבל, שמהווים אנתולוגיות ייחודיות לשירה עכשווית מן הארץ ומן העולם.

פסטיבל שער העשירי - תיאטרון ערבי עברי ביפו, 21-23.10.2010

חמישי , 20:00
הפתיחה הגדולה - פסיפס עולמי – משוררים קוראים ב 16 שפות.
אנה בלנדיאנה, חוסה מריה אלווארז, דוריס קארבה, באניה נאטסואישי, איליין פיינשטיין, מרק דלוז, אנה ריסטוביץ', קזימירו דה בריטו, גוקצ'נור צ'לביוגלו, איוואן חריסטוף, ארונדהאטי סובראמאניאם, חאריס ולאוויאנוס, לינה זרון, דניס נרקס, שירה סתיו, ריטה עודה
 
בימי הפסטיבל נהנה קהל רב של שוחרי שירה ותרבות ממבחר אירועים דינאמי של מופעי שירה ושילוביה בתחומי אמנות אחרים, ביניהם: מולטימדיה; מוסיקה לסגנונותיה; שירה מולחנת; תיאטרון שירה, מופעי מחול; אמנות וידיאו; ראפ, מיצגי שירה; ותערוכות.
לרגל חגיגות העשור - תהלוכה חגיגית עם להקת פליסיה- ששת החברים שהקימו את ההרכב, על טהרת כלי הנשיפה וההקשה, מנגנים מוזיקה עממית ומקורית, השואבת השראה מהמסורת הבלקנית, החסידית והים תיכונית.
 
"עשר דקות על עשרת הדברות" -  סרט וידאו שהוא חלק מ"פרויקט עשרת הדברות" שנועד לעגן את הזהות היהודית-ישראלית המתחדשת על עשרת הדברות. 
עשור לפסטיבל, עשרים להליקון
22:00 -  אלון אולארצ'יק מארח משוררים
אלון אולארצ'יק –יארח את: רוני סומק, רפי וייכרט, יעל גלוברמן, אמיר אור, אגי משעול, גלעד מאירי  לרגל חגיגות העשור לפסטיבל ועשרים שנה להיווסדה של הליקון.
 
תיאטרון ערבי עברי, החל מ-20:00
הכניסה חופשית!  

לפרטים על פסטיבל שער-היום השני-לחץ כאן

לפרטים על פסטיבל שער-היום השלישי-לחץ כאן


תגיות:   הליקון   תיאטרון ערבי עברי ביפו   אירועים ביפו   אלון אולארצ'יק  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
חג המולד ביפו
אירועי חג המולד ברחבי יפו
סילבסטר בקפה יפו
מופע ומשתה חגיגי לשנה החדשה
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |