‏יום שני ‏20 ‏מאי ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  שוק הנדל"ן ביפו, אביב 2014
שוק הנדל"ן ביפו, אביב 2014
שוק הפשפשים ביפו - תמונת מצב
 מאת: אריה שפר
‏יום חמישי ‏24 ‏אפריל ‏2014.
קפה פועה שוק הפשפשים
קפה פועה שוק הפשפשים
שתף |
  dir="rtl">אנו ממשיכים את סקירת שוק הנדל"ן ביפו, אביב 2014, והפעם נביט על מתחם שוק הפשפשים.
מה השתנה באזור שוק הפשפשים במהלך השנים האחרונות?
כדאי לקנות? כדאי להשקיע?
כתבה שניה בסדרה. dir="rtl">
color="#ff6600">לגור בשוק הפשפשים
ניתן אולי לומר כי מתחם שוק הפשפשים הוא זה שעשה את השינוי התודעתי הגדול ביותר באשר  לאטרקטיביות הנדל"נית של יפו  ואת השינוי  המעשי בפועל שהביא לעליית הביקושים ביפו, הן לנדל:ן למגורים והן לנדל"ן מסחרי .   
שוק הפישפשים, שהורכב בזמנו בעיקר מרוכלים, עשה שינוי של 180מעלות והפך למתחם חם במיוחד בקרב יזמים ופרטיים ש'גילו' את הפוטנציאל הרב בו ועוררו ביקושים.
נכס שנמכר ברחוב רבי חנינא
נכס שנמכר ברחוב רבי חנינא


רק לפני שבע, שמונה שנים, אם היית מציע לאדם מן הישוב לגור בשוק הפשפשים, היית זוכה למבט משועשע, כאילו סיפרת לו בדיחה.
כיום, הרבה חבר'ה צעירים (וגם הצעירים פחות) רוצים לגור בשוק, המראה של סטודנטים על אופניים וצעירים הגודשים את המסעדות ובתי הקפה במתחם מעיד על המגמה. יחד עם זאת,  לא מעט מהמתגוררים בסביבה מגלים שהתמונה האקזוטית שהצטיירה להם בביקורי בילויים במתחם, אינה תמיד נוחה כשמדובר במגורי יום יום.
לא תמיד קל לחיות עם מואזין בפול ווליום באוזן, חנות נירוסטה מתחת למרפסת ובליינים זחוחי דעת המשתינים מתחת לחלון חדר השינה שלהם אגב שירה עליזה, ביום שישי שעה חמש לפנות בוקר.
ואכן, לא מעט חיכוכים נגרמו בין הדיירים לבאי מסגד סיקסיק ששופץ לפני משפר שנים ונהג להנעים לשכניו בזמירות מואזין חמש פעמים ביום, לפי הספר. dir="rtl">למרות זאת, הביקושים במתחם השוק, ובמיוחד ברחובות שאינם מרכזיים, אשר נהנים מהקרבה לאקשן אך ללא הטרדה הנלווית, עולים ללא הרף.
נכס למכירה רחוב רבי חנינא
נכס למכירה רחוב רבי חנינא


דוגמא מצוינת למיקום מעולה בשוק הינו מדרחוב רבי חנינא, אשר מהווה בועה שקטה, במיוחד ביחס לרחוב יהודה מרגוזה הסואן, המקביל לו במרחק מטרים ספורים.
מספר פרויקטים נוספים נמצאים בהקמה כרגע, רובם של קבוצות רכישה וחלקן לרכישה מיזם.
גם פרויקט הרובע מתחם סגור המשתרע ממערב לשוק הפשפשים ועד רחוב יפת, מהווה נספח למתחם. מדובר בקרוב ל- 300 יח"ד בבנייה חדשה, החובקות רחבה גדולה משותפת. לכל דירה חניה תת קרקעית ומרפסת.
המחירים לדירות מגורים במתחם נעים כיום בין 25,000-33,000₪ למ"ר.
  dir="rtl"> color="#ff6600">מסחר בשוק הפשפשים
ואם נכסי המגורים בשוק הפשפשים עשו שינוי תדמיתי וערכי, הרי שהנכסים המסחריים במתחם, ובעיקר בעלי החשיפה ובמיקום המרכזי, עשו מהפך כפול ומכופל.
בעבר, נכס מסחרי בשוק הפשפשים היווה בעיקר סוג של כאב ראש לבעליו.
סביבה מוזנחת, שוכרים דלי אמצעים, שכירות אפסית כל אלו השתנו במהירות במהלך השנים האחרונות.

מתחם השוק הפך למוקד משיכה לוהט ממש למעצבי אופנה, רהיטים, וינטאג'ים מכל הסוגים, ובעיקר מזון והסעדה.
מסעדת "פועה" היתה החלוצה של הדור החדש בשוק, ובעקבותיה הגיע גל של בתי קפה "קפה יפו"היה בין הראשונים שבהם, ואחריו הפכו שלל חנויות נטושות ומרקיבות לבוטיקים "יאפיים" ולפנינים מרהיבות וייחודיות, המארחות את באי השוק לחוויה ייחודית.
קפה יפו שוק הפשפשים
קפה יפו שוק הפשפשים

הדברים הגיעו לידי כך שכמעט כל חנות שהתפנתה הפכה למסעדה, בר או בית קפה, ולכן הוחלט במישלמה ליפו זרוע עיריית תל אביב-יפו ביפו, לעצור את ההתפשטות של הסעדה ומזון.
במטרה לתחזק תמהיל עסקים מתאים שישמר את אופיו המיוחד של שוק הפשפשים, הוגבל מספר עסקי המזון בשוק, וכיום לא ניתן לפתוח מסעדות ובתי קפה נוספים, במתחם שהגדירה העיריה. dir="rtl">
כמו כן, נראה שההתלהבות של בעלי הנכסים המיועדים למסחר  במתחם השוק ירדה מעט, ולאחרונה מסתמנות  ירידות מחיר קלות.
אם עד לפני חודשים מספר היו חנויות במיקום מועדף מושכרות במהירות במחיר של עד כ- 250 למ"ר, לעיתים תוך תשלום נכבד של דמי פינוי לשוכר העוזב, כיום התייצבו המחירים על 90-230 למ"ר בשכירות חודשית. טווח המחירים רחב מאד, עקב חשיבות המיקום במתחם.
כמעט ואין מכירות של נכסים מסחריים. מחיר מכירה ינוע החל מ- 16,000 ₪  ועד 30,000 למ"ר. dir="rtl">
לסיכום אופטימי, המגמה הכללית במתחם שוק הפשפשים מזכירה מגמות בשווקים באירופה, שהופכים מסביבה עזובה ומוזנחת לסביבה פורחת מתפתחת, שוקקת חיים וביקושים.

hspace="10" alt="" src="/ca/upload/Image/logo-New.jpg" width="35" align="right" height="33"/>הכותב הינו בעלי רשת href="http://www.hayam.co.il/he/default.aspx" target="_blank"> color="#0000ff">נדל"ן הים התיכון ביפו

תגיות:   נדל"ן ביפו   שוק הפשפשים ביפו   נדל"ן הים התיכון   אריה שפר   שוק הנדל"ן ביפו 2014  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
החברה מס' 1 לשיווק מגרשים ונכסים מורכבים
לקהל קוראינו - קטגורית המכרזים עברה כתובת
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |