‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  סיקור תמונת שוק הנדל"ן ביפו
סיקור תמונת שוק הנדל"ן ביפו
חלק ראשון ובו נביט בחלקה הצפוני של יפו וביפו העתיקה
 מאת: אריה שפר
‏יום שישי ‏11 ‏אפריל ‏2014.
הנוף ביפו העתיקה - ללא תחרות
הנוף ביפו העתיקה - ללא תחרות
שתף |
 
אנו מעלים סקירה תקופתית של מצב שוק הנדל"ן ביפו
בחלק הראשון נדון בחלקה הצפוני – שכונת נגה, רזיאל והשעון ויפו העתיקה.

י
מעולם לא היתה יפו אטרקטיבית כל כך, קרובה ללב הקונצנזוס.
מי זוכר את מהומות אוקטובר 2,000 שריסקו את יפו ואת הנדל"ן היפואי, עת השוק חווה ירידות מדהימות של עד 65% משווי נכסים בעג'מי
פו הולכת ומתחזקת מיום ליום, ואלו חדשות ידועות.
האחות הדחויה של תל אביב במשך שנים רבות, השילה מעצמה את רוב הסטיגמות, שגררו את המשפט המפורסם "השתגעת לגור ביפו?"
מעולם לא היתה יפו אטרקטיבית כל כך, קרובה ללב הקונצנזוס.
מי זוכר את מהומות אוקטובר 2,000 שריסקו את יפו ואת הנדל"ן היפואי, עת השוק חווה ירידות מדהימות של עד 65% משווי נכסים בעג'מי.

יפו רוכבת על גל המאמץ וההשקעה של עיריית תל אביב-יפו, השקעה מתמשכת שלא נפסקה לרגע מאז נכנס חולדאי לתפקידו.
במקביל, קטר הנדל"ן הדוהר דחף עוד משקיעים לשוק וגרם לרבים להביט דרומה מתל אביב, פשוט משום שבעיר עצמה הפך הכל להיות יקר, באופן שלרבים הינו בלתי אפשרי.

אז מה יש לנו ביפו היום?
כאמור, נתחיל במרחש ביפו העתיקה ומתחם נוגה, ובכתבות האחרות נמשוך דרומה משם.

מתחם נוגה וצפון יפו ממערב (השוק היווני ורזיאל, מתחם השעון)
נמכרה במתחם נוגה 1,725,000 ש"ח
נמכרה במתחם נוגה 1,725,000 ש"ח
אזורים אלו הפכו להיות אזור יקר במיוחד.
התחושה שנמצאים על גבול יפו תל אביב גורמת ל- wanna-be תל אביבים להרגיש שהם נהנים משני העולמות – האקזוטיות היפואית, עם תחושת שיינקין של פעם.
מתחם הדואר משלים את אזור זה מדרום.
המתחם מפוצץ בפרויקטים חדשים, חנויות אמנות וקראפט, היפסטרים ויאפים, אין חניה... שיינקין כבר אמרנו?
בנוסף, פרויקט קרן היוקרתי ופיתוח אזור 'המושבה האמריקאית' הקסומה הוסיף נופך של אקסלוסיביות לאזור ומשך את המחירים עוד מעט למעלה.
המחירים באזור השוק היווני/השעון/הפישפשים כבר מגיעים לכ- 27-30,000 שח למ"ר, והמחירים במתחם המושבה האמריקאית הפליאו לטפס למחיר של כ-50,000 ₪ למ"ר.

המחירים באזור נוגה והסביבה ינועו כיום בין 18,000 ₪ למ"ר לדירה בת 90 מ"ר בקומת פרטר תחתונה הפונה לרחוב במדרחוב נוגה (מחיר מכירה – 1,725,000 ₪) לבין 32,000 למ"ר לדירה בת 145 מ"ר בפרויקט קרן עם  15 מ"ר מרפסת, חניה ומעלית (מחיר מבוקש – 4,950,000 ₪) והרבה יותר מזה בקומות גבוהות ובפנטהאוזים עם נוף לים.



יפו העתיקה

יפו העתיקה, הוותיקה והמכובדת, זו מתהדרת בקסם הייחוד ובמבנים בני  למעלה מאלף שנה, היתה  תמיד מוקד משיכה לאלו שרוצים את האותנטי ביותר ומוכנים לשלם על כך.
בהתייחסות לרכישת נכסים בעיר העתיקה ולמגורים בה, אי אפשר שלא להזכיר גם את הבעיות הרוולנטיות: הרטיבויות החוזרות מדי חורף לקירות הכורכר העתיקים, החוסר בחניה וקיומן של מדרגות רבות בסמטאות כדי להגיע הביתה, זכויות חכירה מהחברה לפיתוח יפו העתיקה ואקוסטיקה שמגבירה כל לחישה של תיירי הסמטאות (שלא לדבר על סגנונות רועמים יותר), ועדיין כל אלו לא יכולים  לקסם המקומי, למבט הקרוב ממש לים ולנמל ולהרגשה שאין מקומות כאלה כמעט בארץ ואפילו בעולם הרחב. 

כמו כן, פיתוח הנמל הביא לעליה דרמטית במספר המבקרים והפעילות בו נעשתה מגוונת ועשירה  עשרות מונים. מגמה זו הקפיצה את ההתעניינות  מצד רוכשים פוטנציאליים, רבים מביניהם אמנים בעלי הון ומבקשי סביבת מגורים עם אופי ייחודי נדיר.
התושבים ביפו העתיקה אמנם מתלוננים מפעם לפעם על הרעש מהנמל ומהמבקרים בסמטאות, אך הקסם כמילות השיר "זוהי יפו,ילדה" – הקס היפואי העתיק נשמר גם נשמר.

יש לקחת בחשבון שכל הנכסים מסיימים את תקופת החכירה הראשונה מהחברה לפיתוח יפו העתיקה במהלך השנים הקרובות, וטרם פורסמו תנאי החידוש.
כמו כן, יש לעבור וועדה ולהוכיח זיקה ממשית לאמנות, כתנאי לרכישה ושכירות ביפו העתיקה, ואפרופו שכירות – חפ"י זכאית לנתח של כ- 30% מהשכירויות בנכסים ביפו העתיקה – לתשומת לב המשקיעים.
המחירים במתחם זה נעים על קשת רחבה ביותר בהתאם לסגנון המבנה, כיווני אוויר (יפו העתיקה משופעת ב"מערות" ארוכות עם כיוון אוויר בחזיתן בלבד, למרפסות וכמובן – לנוף הנשקף בחלון, שהרי יש ביפו העתיקה נכסים שאתה כמעט מושיט את היד ונוגע בים.
לפיכך, נמצא נכסים במחירים שבין 19,000 ₪ למ"ר ששולמו עבור מערה בת 90 מ"ר עם קשתות מרהיבות וכיוון אוויר צר בחזית בלבד, לבין  40,000 ₪ למ"ר ששולמו בתמורה לדירת 70 מ"ר עם נוף מדהים לים, שנמכרה ב- 2,750,000  ₪ . נכסים ייחודיים יותר יגיעו גם ל- 55,000 ₪ למ"ר.

הכותב הינו בעלים של רשת נדל"ן הים התיכון

תגיות:   נדל"ן ביפו   נדל"ן הים התיכון   נכסים ביפו   אריה שפר   שוק הנדל"ן ביפו 2014  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
החברה מס' 1 לשיווק מגרשים ונכסים מורכבים
לקהל קוראינו - קטגורית המכרזים עברה כתובת
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |