‏שבת ‏27 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  האוסקר של החומוס
האוסקר של החומוס
ניקיון, טריות וחומרי גלם איכותיים הם המרכיבים את סוד ההצלחה הגדול של חומוס חסוני. היינו, טעמנו והתמוגגנו
 מאת: הילה שבתאי
‏יום ראשון ‏25 ‏ספטמבר ‏2011. צילומים: פורטל יפו
טעים ונימוח בפה
טעים ונימוח בפה
שתף |
 
שומרים על פרופורציות
שומרים על פרופורציות
בילדותי, בכל שבת בבוקר, הלכנו ל"גבעת עליה". אבא שלי היה מלמד אותי איך לתפוס סרטנים (זורקים חול על פתח המחילה שלהם) ודגים (פטנט בקבוק הקולה המפורסם). אחר כך היינו משחקים מטקות, בונים ארמון והולכים... הביתה? מה פתאום! לאכול חומוס-פול בקלבוני.
 
אני מודה שעד היום אני לא ממש נרגשת מבן זוגו האסלי-מצרי של החומוס, אבל ישנם מקומות שמצליחים לגרום לי לשנות את דעתי לעשרים דקות. כזה הוא החומוס של אוסקר חסוני.
 
שושלת החומוס
חסוני, נכדו של קלבוני, עשה את צעדיו הראשונים בין הגרגירים כבר בגיל 17.
את החופשות מבית הספר היה מבלה לצד סבו, מתרגל את המתכון ואופן ההכנה של החומוס, לפי הסוד המשפחתי. עם סיום הלימודים, החל לעבוד בחומוסיה המשפחתית, אך עד מהרה צבר ביטחון ופתח חומוסיה משלו.
 
עם מרקם קרמי הנע באלגנטיות על הציר שבין המתוק לחמוץ, החל החומוס לעשות את העבודה ובלוטות הטעם שלי חייכו
שני סניפים מתפקדים כיום בניצוחו של חסוני. סניף בחולון בניהול אביו ואֵחיו. חסוני עצמו מתפעל את הסניף השני, שנפתח לפני שמונה חודשים בסלמה. הסניף השלישי והוותיק יותר, עבר בשנים האחרונות להנהלה חדשה.
 
ביום שישי האחרון, רעבה לקצת נוסטלגיה בפיתה, שמתי פעמיי לסניף בסלמה.
 
החום בצעידה הקצרה לשם כמעט וחירב את כל חדוות החיים שלי. מיזוג האוויר וכוס לימונדה צוננת וחמוצה-מתוקה בדיוק במידה, שהוגשה לי כעזרה ראשונה, עשתה את העבודה. לברי המזל שביניכם, שיגיעו לשם ברכב ממוזג, חסוני מציע חניה עם שער, ממש ממול.
 
התרשמתי לטובה מהניקיון, העיצוב הענייני והמטבח המצוחצח. המקום לא גדול, אך מואר מאוד,
כ-30 מקומות ישיבה, ונותן תחושה ביתית ונעימה. למרות גילה הצעיר של החומוסיה, נראה שכבר יש קהל לקוחות קבוע. לא מעט מהלקוחות מתעכבים לשיחת חולין קצרה עם חסוני ולפעמים גם אחד עם השני, לפני שהם מזמינים.
 
אוסקר חסוני והמשולש
אוסקר חסוני והמשולש
 
אופציה ראויה בהחלט
לצד מנות חומוס קלאסיות – דוגמת המסבחה הגאונית, מציע התפריט גריל של מגוון בשרים, עופות, חלקי פנים ומעורב. מעל לכל, טריות היא שם המשחק כאן. כל המנות מוכנות מדי יום, מחומרי גלם איכותיים וחשוב לא פחות, בחשק.
 
בעודי בוהה לרגע בקנקן הקפה העתיק, שמעטר את אחד הדלפקים, על השולחן התפקדו פיתות חמות, פלאפל פריך, צ'יפס שמנמן, וחמוצים תוצרת בית. רגעים ספורים אחר כך, הגיע המשולש – חומוס-פול-מסבחה – ושחקנית החיזוק הידועה, הביצה. יש!
 
לקחתי מזלג והתחלתי "לקלף" את המנה. עם מרקם קרמי הנע באלגנטיות על הציר שבין המתוק לחמוץ, החל החומוס לעשות את העבודה ובלוטות הטעם שלי חייכו. את העיגול השני, עיטרה הטחינה, מחבקת את הגרגירים הנימוחים והחמימים, שבושלו בדיוק למידה הנכונה. כמות נדיבה של שמן זית טוב החמיאה לקומפלט, שאפילו הפול שבו עשה לי נעים.
 

אחרי ארוחה כזאת אני חייבת סיגריה, חשבתי לעצמי, אבל מיד נזכרתי שאולי עכשיו אני בגן עדן, אבל בחוץ עדיין גיהינום. המרתי את התשוקה בקפה שחור שהורתח במיוחד עבורי על המקום והזמנתי חשבון. 30 שקלים. זה הכול. שמחתי לגלות שחוץ מהטעם הטוב, שומרים כאן גם על פרופורציות.
 
שורה תחתונה: אם אתם מהאזור או סתם עושים סיבוב ביפו בשבת בבוקר, חומוס חסוני הוא אופציה ראויה בהחלט לארוחה טעימה ומשביעה, במחיר שווה לכל נפש.
 
שעות פעילות: א' – ש' 08:30-17:00
טל. 03-6829415

תגיות:   עסקים ביפו   חומוסיות ביפו   חומוס חסוני   פלאפל ביפו   מזון מהיר ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
הזדמנות ראשונה
חנות מעצבים צעירים במתחם התחנה
גלריה לקרמיקה בשוק הפשפשים
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |